Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 17 Mac 2015

Bila anak semakin lasak !

 

Lepas aku marah marah sayang dia ( kena marah supaya dia tau dia dah buat salah walaupun aku manjakan dia ) , dia meraung kaw kaw la.. Kena babap kat kaki tuu .. Hurmm.. Sedih tapi terpaksa ! Aku tak nak aku menangis kemudian hari …

Aku pujuk dia kembali..

“ Sakit tak jatuh ? “ .

“ Tak sakit .. “.

Amboi.. menjawab koooo..

Aku amik gambar dia dan tunjuk luka tu kat dia ..

“Daraahhh..”.

Tau pon darah.. Hurm.. Anak lelaki , memang lasak. Aku sendiri pon jangan cerita la kan ? Tapi kalau boleh elakkan , sebaiknya elakkan.. Maksud aku , elakkan berada di tempat yang terdedah atau berisiko untuk mengalami kemalangan.. kan ?

image

Macam kes Qhaliff.. Berkali kali aku dukung dan pegang  dia. Tak kasi dia bermain di kawasan berpasir.. Tapi dia degil gak nak turun dan bermain kat situ..

Dan.. Tu diaaa.. dah dapat tanda ! Ketika kejadian , pengunjung terkejut dengar suara Qhaliff nangis.. Muka dia abis dengan darah tapi aku tetap tenang.. Abiskan makan dulu.. Aku dah jangka dia akan jatuh punya.. Selagi dia tak rasa ‘jatuh’ , selagi tu dia akan terus bermain kat situ..

Lepas cuci luka tu , dia kembali lasak ! Haih.. Aku pesan kat wife , pasni tak leh makan kat restoran yang berisiko tinggi untuk mengalami kecederaan memandangkan dia ni tak leh duduk setempat.. Contoh cam restoran steamboat , restoran yang berdekatan dengan tasik atau longkang besar.. Hurmm.. Nak makan sangat , kena tapau bawak balik rumah.. Sementara tunggu nak berakal si Qhaliff ni..

Pasni Zahra lak ?

3 komen :

Nieyl berkata... [Reply to comment]

Ala...kecian nyer dia...
Tak apa...klu zaman kita dlu lagi teruk kena mrh kena pukul ngan ayah mak kan..Alhamdulillah..mrh pukul mereka itu tanda mereka syg kita supaya kita menjadi apa yang ada pada kita hari ini..:)

Anizz Annisa berkata... [Reply to comment]

Alahai kesian qhalif.. Xpe.. Nie pengajaran utk dye.. Comel qhalif

Nur Fadhilah berkata... [Reply to comment]

sy pon terpaksa memilih restoran sbb anak tak reti dok diam. kalo teringin sgt, tapau je

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI