Perlukah jual shisha di kedai makan ?

by - Ahad, Mac 15, 2015

 

Baru lepas makan di sebuah restoran area Kok Lanas.. Dari jauh nampak restoran ni macam best.. Berdekatan dengan rumah mak mertua aku.. Maka aku dengan biras aku buat keputusan nak gi makan kat situ tadi..

Sampai je situ.. tempat tu dipenuhi dengan anak muda sambil berkaraoke.. Wah menarik ! Satu tarikan yang memang berjaya buat anak muda lepak makan sini malam malam..

Tapi bila nampak ada yang ‘bershisha’ , aku terus hilang mood nak makan.. Disebabkan dah duduk situ , terus je order.. Sesekali memandang mereka yang dok bershisha.. Apakah mereka tak tau hukum bershisha ni ?

image

Meh aku bagitau..

image

 

Haihhh… Apala nak jadi dengan kita sekarang ni ? Nak lagi best , Singapura dah lama haramkan shisha dan … dan..  akan Singapura akan larang penjualan rokok di pasaran ! Haaa… Tu Singapura tu.. Bukan negara Islam.. Malaysia yang kononnya negara Islam ? Apa cerita ??

Ok , sambung.. Asap berkepul kepul keluar dari mulut.. Macam macam bauan ada.. Apakah itu menyeronokkan mereka yang tidak merokok ? Hurmm…

Mungkin anda tidak kisah kehilangan seorang pelanggan setia tapi bayangkan jika dia update di media sosial dengan ayat gini..

“ Boikot kedai makanan yang ada jual Shisha dan rokok ! “ ..

Amacam ?

You May Also Like

0 comments