Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 12 Mac 2015

Sejuta keinsafan..

 

Selesai event Yeos.. Naik lrt hingga Cheras kemudian naik teksi. Pemandu teksi tu seorang lelaki berbangsa cina dan berumur. Aku rasa usia dia lebih 70 tahun. Dah baya baya ayah aku.

Yang menjadi perhatian aku ialah jari jemari belah tangan kiri. Aku rasa dia ada gout kot ? Tak berfungsi keseluruhan jarinya. Dia memandu pon dalam keadaan yang nampak macam.. hurmm.. kena kerap seimbangkan pemanduannya.. seolah kereta tu takde ‘power stering’.

image

Namun dia tetap mengagumkan aku. Walaupun di usia gitu , dia tetap terus mencari rezeki..Dan reti guna ‘signal’ bila nak masuk simpang ! Kita yang sihat ni , nak guna ‘signal’ pon tak reti seolah jari jemari dah kudung semua !

Sebenarnya , setiap hari Allah ‘mendidik ‘ kita secara tidak langsung dengan kehidupan yang amat asas ini namun kita payah nak nampak ! Hurm..

2 komen :

Auntie Kemai berkata... [Reply to comment]

memang menginsafkan story ni.

Lisa Nurulain berkata... [Reply to comment]

70 th..mcm ayah sya.. para pemandu skrg mmg susah bg signal. grrre

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI