Usaha murni yang patut dicontohi !

 

Terkejut aku nampak tong ni pada awalnya.. Aku ingatkan mesin ATM.. Maklumlah , lama tak singgah bus stop.. Hehehe.. Aku terperasan tong ni semalam sewaktu nak ke Low Yatt Plaza.. Terlupa nak amik gambar untuk post ke Facebook bagi mendapatkan pendapat rakan rakan mengenai usaha murni PBT dan badan badan bertanggungjawab.

image

Harapnya , jangan disalah guna untuk membuang barangan rosak dan dijadikan tong sampah ! Ini patut disedari oleh orang awam dan gunakan dengan sebaiknya usaha murni pihak bertanggungjawab.

Aku harap tong ni dapat diletakkan dengan lebih meluas terutama di kawasan kawasan perumahan agar barangan terpakai dapat dikitar semula dengan sebaiknya.. Dari berdebu dan rosak begitu saja kan ?

Tahniah buat mereka yang terlibat !

4 ulasan:

  1. yang ni kat putrajaya pun ada jugak, tepi bus stop ;)

    BalasPadam
  2. Bagus ada bnde cmni..tp hrp ade pemantauan dr pihak bkenaan so dpt manfaat sebaik2nya kt org memerlukan

    BalasPadam
  3. bagus sgt..dlu penah terpikir nape m'sia xmo buat mcm ni sbb byk kt negara luar dh buat gini...mcm jepun cthnye..ade siap peti utk letak makanan lebihan...so kalau org jenis susah...pengemis..boleh dtang amik brg keperluan yg diaorang perlukan..hrp kt mlk pun ada la..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009