GST: Kenapa kau pun ada gak ??

 

Tempat kegemaran aku di Ayer@8 , Putrajaya.. Tom Yum Kung ! Sewaktu GST diperkenalkan , situ takde pulak charge GST ! Wahhh… dasat… Apakah dia serap segala GST ?? Baiknyaaa .. Dah la makanan pon sedap ! Kan kan ?

Kalau gi tengahari , lagi banyak pilihan !! Perghh.. terliur tengok… Tapi selepas jam 3 petang .. takde dah lauk pauk pilihan… semua ala carte jer.

image

image

Dan kali ni , aku tengok resit.. Gulp.. Dah ada GST ??? Nyesal aku tengokkkkk resit ! Arghhhhh… Apakah aku akan kembali ke sini atau cari restoran baru untuk lepak ???

image

GST oh GST .. Apakah anda membantu atau semakin menyukarkan hidup kami ???

3 ulasan:

  1. Huhuu..lepas gst wujud,smua alert dgn resit..ya ampunnnn

    BalasPadam
  2. berapa banyak barang / perkhidmatan kena GST? byk gomen kutip....semoga cepat la kita sebagai rakyat merasa 'nikmat' GST ni....pembangunan / perkhidmatan / taraf hidup / matawang dan sbgnya

    BalasPadam
  3. selalu kutip resit setiap kali berbelanja atau makan..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.