Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 21 April 2015

GST: Kenapa kau pun ada gak ??

 

Tempat kegemaran aku di Ayer@8 , Putrajaya.. Tom Yum Kung ! Sewaktu GST diperkenalkan , situ takde pulak charge GST ! Wahhh… dasat… Apakah dia serap segala GST ?? Baiknyaaa .. Dah la makanan pon sedap ! Kan kan ?

Kalau gi tengahari , lagi banyak pilihan !! Perghh.. terliur tengok… Tapi selepas jam 3 petang .. takde dah lauk pauk pilihan… semua ala carte jer.

image

image

Dan kali ni , aku tengok resit.. Gulp.. Dah ada GST ??? Nyesal aku tengokkkkk resit ! Arghhhhh… Apakah aku akan kembali ke sini atau cari restoran baru untuk lepak ???

image

GST oh GST .. Apakah anda membantu atau semakin menyukarkan hidup kami ???

3 komen :

yong norliza berkata... [Reply to comment]

Huhuu..lepas gst wujud,smua alert dgn resit..ya ampunnnn

Cat Women berkata... [Reply to comment]

berapa banyak barang / perkhidmatan kena GST? byk gomen kutip....semoga cepat la kita sebagai rakyat merasa 'nikmat' GST ni....pembangunan / perkhidmatan / taraf hidup / matawang dan sbgnya

izzeyda berkata... [Reply to comment]

selalu kutip resit setiap kali berbelanja atau makan..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI