Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 19 April 2015

Kehidupan : Semuanya , GST !

 

Qhaliff pantang nampak aiskrim jenama ni ! Dari jauh lagi dah suruh naik tingkat 1. Kalau tak turut , sepanjang jalan dia wat karenah. Hurm.. Sebenarnya , boleh je pujuk. Tapi aku pun nak gak ! Hahahaha.. Maka aku biarkan je la dia wat karenah.. dan dapat la sorang satu.. Lalalaa..

image

Mahal ? GST ? Hurmm.. butakan je la mata.. Dah nak wat camana .. Semua rakyat Malaysia setuju kita dikenakan GST.. Redha je la. kan ?

Masuk Aeon. Ada aiskrim lagi ! Bersungguh tunjuk.. Haihh.. Tanya harga , berapa ..

“ Satu ringgit saja bang.. “. Jawab bangla.. Ok la. murah ! Amik satu je la.. Bapak tengok anak makan.. Huk huk..

image

Dah bayar.. tetiba abang la , cakap perlahan lahan..

Bang , 5 sen ada ka ? “.

Haaah ?????

“ GST ka ?? “

“ Yer bang.. “ . Perlahan je suara dia.. Risau aku marahkah ?

Aku hulur seposen..

Tak pe.. simpan baki.. “.

Semalam pon gitu gak.. Aku gi beli barang kat kedai 24 jam.  Dah bagi duit dan cashier tu cakap ..

Bang , kami takde 5 sen. “.

Boleh ??? Hahahah.. kalau takde 5 sen , nape letak harga barang ada 5 sen ? Kan baik genapkan jer ????

Semuanya kerana GST .. Takkan aku nak maki pekerja tu lak kan ? Diorang pon menurut perintah jer.. Hurmm.

2 komen :

indah hiasan berkata... [Reply to comment]

its all about GST T_T
rasa macam nak bersilat je kat kaunter bile tgk harga barang yg dah bese di beli naik lepas tu caj lagi gst

Mialia Amelia berkata... [Reply to comment]

lain kali bawa gergaji ke apa. kerat je duit sepuluh sen tu kpd dua. hehehe. but seriously dah jrang kot nampak duit 5 sen. unless kalau pergi korek tabung lama

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI