Sony Xperia Z3 vs Oppo Find 7 : Masa untuk Selfie !

 

Mana lagi best ?? Apakah Sony Xperia Z3 atau Oppo Find 7 ?

DSC05533DSC05531DSC05530

Bagi aku , gambar dari Sony Xperia Z3 lebih realistik berbanding Oppo yang ada auto filter.. Bagi mereka yang gemar selfie pastu nampak kacak senantiasa , Oppo memang sesuai , cam bawah ni haa..

image

Namun kamera  depan Oppo Find 7 masih belum mampu lawan Sony Xperia Z3 yang berkualiti DSLR .. Clear dan tak pecah bila zoom.. Penting tuuu ! Ahaaa…

Satu masalah Oppo Find 7 bila nak selfie ialah , payah benar nak pegang ! Dengan size yang besar dan berat tu, memang sukar sedikit nak pegang.. Kena hati hati wooo … Aku sendiri berapa kali nyaris nak jatuh..

Masing masing ada kelebihan. Setelah 2 minggu lebih aku guna Oppo Find 7 , aku rasa aku lebih selesa dengan Sony Xperia Z3.  Dan akan kembali gunakan Sony Xperia Z3 yang baru aku amik dari service centre.. hehe.. Terasa kehilangan sungguh !

image

Tak sabar tunggu Sony Xperia Z4 keluar ! Huhuh.. apakah mampu cabar Iphone 6 Plus yang dibanggakan oleh peminat Iphone itu ??? Jeng jeng jeng …

1 ulasan:

  1. sony tetap menjadi pilihan,
    mungkin dah terbiasa dengan sony,
    lagipun z3 lagi menawan dari oppo.
    kumira belakang kira.
    suma bleh ejas pakai filter :p

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009