Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 6 Mei 2015

Bila si isteri suruh jemur baju !

 

“ Abang , tolong jemur baju jap… “.

Luruh jantung aku dengar ! Terus terang , aku paling tak gemar ialah jemur baju ! Walaupun gambar aku sedang menjemur baju tersebar luas di Facebook tapi tu tak menunjukkan aku mencintai perbuatan aku tu ! Namun tak bermakna aku juga tak suka buat.. hehehe..

Sebenarnya bagus tau jemur baju ni.. Satu senaman dan juga mengenal lebih dekat ahli keluarga kita ! Contohnya ?Gambar baju di bawah ni.. Bila pulak bini aku belikan kat Qhaliff ? Tak pernah nampak pon.. Dan jawapannya , dia baru je beli ! Haaaa ! Nampak tak permainannya kat situ ? Kalau kita tak jemur baju diorang ni , kita takkan tau isteri kita beli pakaian baru !

image

Ada suami memang macam bos kat rumah ! Semua isterinya dan orang gaji yang buat. Dia rileks jer.. Seronok jadi gitu kan ? Tau tau mati jer.. Mati sebab stress kerja kat pejabat ! Sayangnya.. dia tak merasa pon nikmat berkeluarga… membasuh baju , menjemur .. mendukung anak.. digigit anak.. dilompat lompat atas badan ! Haaaa..

Satu hari nanti.. kita akan rindui semua ni ! Bila dah rindu , baru nak nyesal ? Hurm..

9 komen :

Nurzakiah Hanum berkata... [Reply to comment]

nyesal kemudian tiada gunanya

adda syuhada berkata... [Reply to comment]

xsuka asben jemur baju sbb ada jer yg xkena....tp bila asben cuci toilet..mop lantai...fuhhh mmg tip top....

bb_nona berkata... [Reply to comment]

BAGOSSSS, ADE BAJU GINI EK. TERINGIN NAK MENCARIKNYAAA, HAHAHA

NICE TO BINI ABANG BEN, HAHA...

Afidah Azmi berkata... [Reply to comment]

laki Fida..kena suruh dulu..baru dia buat..kalau suruh.dia buat bodo jer

antalya berkata... [Reply to comment]

tugasan membasuh, jemur dan angkat baju mmg husband yg wat. sy part lipat baju nya tp dh sebulan berlonggok atas katil *malas

yoorin melacolea berkata... [Reply to comment]

ahahaha,, sama je dengan asben.. kalau jemur baju dia boleh tau ada baju baru anak.. bila beli ni? jakakakkaka

Allene typicalmommy berkata... [Reply to comment]

laki lin paling mls sidai baju... tp basuh bj ngn vacum rumah ok. klu bju br beli dia tak heran pun.. hahah

Aeinna Musa berkata... [Reply to comment]

tolong menolong antara satu sama lain;)

Yaya Azura berkata... [Reply to comment]

Kebanyakan suami tahu apa patut dia buat..tp suka tau dorang ni buat2 tak tahu.. tp kalau kita minta tolong ok je dia buat..nak kena suruh baru jalan..hehe

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI