Bila si isteri suruh jemur baju !

 

“ Abang , tolong jemur baju jap… “.

Luruh jantung aku dengar ! Terus terang , aku paling tak gemar ialah jemur baju ! Walaupun gambar aku sedang menjemur baju tersebar luas di Facebook tapi tu tak menunjukkan aku mencintai perbuatan aku tu ! Namun tak bermakna aku juga tak suka buat.. hehehe..

Sebenarnya bagus tau jemur baju ni.. Satu senaman dan juga mengenal lebih dekat ahli keluarga kita ! Contohnya ?Gambar baju di bawah ni.. Bila pulak bini aku belikan kat Qhaliff ? Tak pernah nampak pon.. Dan jawapannya , dia baru je beli ! Haaaa ! Nampak tak permainannya kat situ ? Kalau kita tak jemur baju diorang ni , kita takkan tau isteri kita beli pakaian baru !

image

Ada suami memang macam bos kat rumah ! Semua isterinya dan orang gaji yang buat. Dia rileks jer.. Seronok jadi gitu kan ? Tau tau mati jer.. Mati sebab stress kerja kat pejabat ! Sayangnya.. dia tak merasa pon nikmat berkeluarga… membasuh baju , menjemur .. mendukung anak.. digigit anak.. dilompat lompat atas badan ! Haaaa..

Satu hari nanti.. kita akan rindui semua ni ! Bila dah rindu , baru nak nyesal ? Hurm..

9 ulasan:

  1. xsuka asben jemur baju sbb ada jer yg xkena....tp bila asben cuci toilet..mop lantai...fuhhh mmg tip top....

    BalasPadam
  2. BAGOSSSS, ADE BAJU GINI EK. TERINGIN NAK MENCARIKNYAAA, HAHAHA

    NICE TO BINI ABANG BEN, HAHA...

    BalasPadam
  3. laki Fida..kena suruh dulu..baru dia buat..kalau suruh.dia buat bodo jer

    BalasPadam
  4. tugasan membasuh, jemur dan angkat baju mmg husband yg wat. sy part lipat baju nya tp dh sebulan berlonggok atas katil *malas

    BalasPadam
  5. ahahaha,, sama je dengan asben.. kalau jemur baju dia boleh tau ada baju baru anak.. bila beli ni? jakakakkaka

    BalasPadam
  6. laki lin paling mls sidai baju... tp basuh bj ngn vacum rumah ok. klu bju br beli dia tak heran pun.. hahah

    BalasPadam
  7. tolong menolong antara satu sama lain;)

    BalasPadam
  8. Kebanyakan suami tahu apa patut dia buat..tp suka tau dorang ni buat2 tak tahu.. tp kalau kita minta tolong ok je dia buat..nak kena suruh baru jalan..hehe

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009