Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 10 Mei 2015

Cekam Kuku ! Apa patut kita buat ?

 

Adeh.. serius sakit woo bila kena ! Nak jalan pun payah.. Macam aku sekarang ni laaa.. Apa yang aku buat , memang jadi Rambo jap laa.. Kasi cungkil dan potong ! Tapi masih tak dapat potong sebab terlalu dalam ! Uhuk…

Tapi aku terlupa ! Aku bukan di usi 20 an macam dulu ! Kalau cungkil gitu jer , pasti berdarah n luka ! Bayangkan dalam tak sedar ada kencing manis ??? Adoiiiii .. nayaaaaa oiii !

image

Ada beberapa tips dishare di media sosial antaranya gunakan inai , minyak gamat dan ada yang hardcore guna lilin.. hahahaha … Sebaiknya cegah sebelum kena !

image

Potong kuku tu betul betul. Ikut standard piawaian yang ditetapkan ! Jangan main potong je… kan kan ?

5 komen :

Normi Nieza berkata... [Reply to comment]

good sharing..:)

eee berkata... [Reply to comment]

selain potong kuku cara betul, pemilihan kasut yang sesuai juga penting.daktarin antara ubat paling mujarab.insyAllah.

Eyrique Ettiqazz. berkata... [Reply to comment]

balut jari kaki yang kena cekam dengan inai. Ins sha Allah dah cuba dulu dan mujarab

Misya (Aimi Syahirah) berkata... [Reply to comment]

Adoi sakit tuuuu...

izzeyda berkata... [Reply to comment]

nice sharing.. yang guna inai tu pernah dengar.. yang lain tu tak pasti.. semoga cepat okey, sakit tu cekam kuku..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI