Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 14 Mei 2015

Hilangkan bau mulut !

 

Dulu kan , setiap kali aku nak jumpa orang bermesyuarat mesti risau. Risau mulut berbau ! Hahaha..terutama lepas makan makanan berminyak. Hurmm..

Maka aku pasti usung Listerin atau chewing gum. Berkumur atau kunyah dulu chewing gum. Risau wehhh mulut berbau !

image

Satu hari tu aku try Habbatus Sauda.. Amik secubit dan kunyah.. Beberapa minit kemudian , aku mula sendawa.. angin keluar wo ! Dan try bau mulut.. Eh , takde bau ??? Wah , dasat ni..

Sebenarnya aku tak sangka la Habbatus Sauda ni mampu hilangkan bau mulut pon… secara tak sengaja.. Dan sekarang , memang aku amalkan setiap pagi dengan niat nak buang angin dalam badan..

Tak caya, try la …

9 komen :

Allene typicalmommy berkata... [Reply to comment]

habatussauda.. raja segala ubat.. bau mulut pun boleh yek.. br tahu....

Nurul Huda berkata... [Reply to comment]

Banyak khasiat Habbatus Sauda' ni.. Samada penyakit berat dan ringan. Boleh digunakan semua peringkat usia.

Cikk Mimin berkata... [Reply to comment]

habatussauda banyak kebaikkan utk diamalkan seharian

NARDtheNERD berkata... [Reply to comment]

kumur listerine je. :)

Mayang ABDUL RAZAK berkata... [Reply to comment]

habatus sauda ni mmg bagus .. akak kalau peknen mmg selalu makan ni .. maklum la angin mmg byk lam badan

NURUL AQIDAH AZAHAR berkata... [Reply to comment]

bgus,baru beli sebotol biji habatusauda ni...

Haffizul Iskandar berkata... [Reply to comment]

Apa rasa dia ye kalau makan habatusauda ni? Erks.

Azney Shamsuddin berkata... [Reply to comment]

peknen boleh makan ke ? sebab asyik berangin je nie..

Hanamichi Michi berkata... [Reply to comment]

Camner nak daptkan habatus sauda nie?

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI