Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 15 Mei 2015

Kemalangan di Putrajaya , MyVi lagi !

 

Semalam , dunia maya sekali lagi dikejutkan dengan satu lagi kemalangan maut yang melibatkan kereta tuttttttt dengan sebuah motosikal di Putrajaya.. Berhampiran Kementerian Pelancongan atau Hotel Pullman.. Alahai , tuttt la sangat yer ! Satu dunia tau dah kereta apa !

Ikutkan , aku malas nak update pasal kemalangan ni sebab aku takde kat situ menyaksikan segalanya berlaku dari A-Z.. tapi aku nak update jugak untuk kita jadikannya sebagai pengajaran.

Kemalangan di Putrajaya semalam , aku tak de hak nak nilai sapa bersalah sapa tak tapi yang pastinya ,kalau kita ikut peraturan..inshaAllah , kemalangan boleh dielakkan!

image image

Hurm… Bila aku perhatikan video ni , boleh dikatakan sebenarnya kita boleh nampak menda menda ni setiap hari kan ? Langgar lampu isyarat.. kereta laju.. motorsikal main redah jer .. Macam macam kesalahan kita nampak atau kita sendiri lakukan samada sengaja atau tidak !

Masa nak buat , tak pikir kan ? Bila dah kena , Ya Allah.. menyesalnyaaa !! Masa tu , baru harap yang semua tu adalah mimpi semata mata.. Tapi sayangnya ??? Hurmm..

Bila cakap pasal kereta Myvi ni.. terus terang la aku katakan memang banyak kali dah aku melepaskan makian terhadap beberapa ..bukan semua yer ! Beberapa pemandu kereta Myvi yang memandu dengan laju sekali ! Kadang kadang yang bawak tu , perempuan ! Mengucap panjang aku …

Seperti kita tau , kann… Yang cepat panik bila memandu ni sapa ? Haaa ! Aku malas nak tuduh tapi tanya diri sendiri jer.. Kena tahu, kereta ‘kecik’ ni mudah hilang kawalan walaupun dah ubahsuai .. Sedangkan kereta besar pon leh terbabas bila laju , ni kan pulak kereta kecik ! Haihh.. Kalau nak babas tak melibatkan orang lain , tak peee laa.. Lantak ko laaa ! Tapi kalau ada penumpang ? Langgar orang lain ?? Camana tuu ?? Hurmm..

Satu nasihat.. Sebelum memandu , baca doa.. pasang zikir dan berselawat terlebih dahulu sebelum memandu. Dan jangan kejar masa kalau dah lambat ! Redha jer laa..

8 komen :

Miz Eija berkata... [Reply to comment]

masyaAllah... kebanyakkan kemalangan terjadi atas kecuaian sndiri... minta dijauhkan T_T

Dr Aisyah berkata... [Reply to comment]

semoga Allah merahmati ruhnya... tak boleh bayangkan keluar rumah untuk mencri nafkah dan tidak kembali :(

eima berkata... [Reply to comment]

tp kan abg ben bkn nk prejudis ... tp kan memang betui ...aku prasan mmg pemandu myvi ni bukan semua tapi kebanyakan nya kat putrajaya ni mmg ngek sikit .....

Nieyl berkata... [Reply to comment]

Singgah pagi jumaat :)
Mangsa yang menunggang motosikal tu..anak kepada jiran kg nieyl.. Semoga ditempatkan bersama org² beriman.. :(

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Sewajarnya yang telah berlaku dijadikan pedoman..tak usah jadikan nila yang setitik itu menyebabkan sebelanga susu yang masih molek turut tercemar..beringat..ingat kita hidup berkongsi segala..bukan sendirian di jalanan..

dorsett pink berkata... [Reply to comment]

baru tahu bila baca entry ni

Salwan Sahar berkata... [Reply to comment]

@Nieyl
http://www.freerosaidyadvice.com/bantuan-peguam-kemalangan-motor/

Salwan Sahar berkata... [Reply to comment]

http://www.freerosaidyadvice.com/bantuan-peguam-kemalangan-motor/

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI