Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 28 Mei 2015

Kurang dari sebulan lagi !



Kurang dari sebulan , bulan Ramadhan yang mulia akan tiba lagi. Mesti ramai yang tengah sibuk nak bakar kuih raya, shopping baju raya dan jugak nak cari tempat mana yang best nak berbuka puasa nanti.

Tapi diharapkan dalam kesibukkan , kita tak lupa untuk menyiapkan diri kita dari segi rohani untuk menyambut bulan puasa untuk tahun ni.

Teringat masa dulu-dulu macam macam ragamlah perangai  aku bila pegi sembahyang terawih. Ada kawan- kawan yang bawak mainan nak ajak main sekali, ada yang bawak komik lah, tapi time moreh… memang paling best. Hehehe…

Sekarang ni dah jadi bapak orang dah, perangai pun kena lah berubah jugak kan. Kali ni, aku pulak bawak anak aku pegi Solat terawih.

Tahun ni, si Qhaliff tak sabar nak pegi terawih katanya ,
 “Sebab Qhaliff boleh tolong  Papa” 

“Tolong apa tu Qhaliff? “ Aku tanya dia.

“Tolong papa bawak Sejadah papa la, nanti kan senang  bila papa sembahyang banyak rakaat masa terawih tak la sakit lutut”


Ingat nak bawak Sajda Salah Mat tu nanti selang seli lah, hari lain warna lain… Siapa yang nak tengok warna-warna dia, boleh tengok kat  page Facebook dia. Katanya ada promo khas untuk pembaca blog ni. Boleh PM diorang kat MySajdaMat



Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI