Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 18 Jun 2015

Ambil berkat bersahur..

 

“ Bang… nak sahur apa esok ? “

“ Nasi ngan telur kicap pon ok dah.. “

Sian kat wife.Zahra demam.Tak nak lepaskan dia. Asyik nak menyusu jer.. Kerap merengek. Sesekali aku tenangkan Zahra. Dodoikan dia..  Wife tak cukup rehat.. Aku nak demand makan sedap sedap ? Kejam sungguh aku..

Nasib baik bapak aku dah latih aku dan adik beradik aku..

“ Makan apa saja mak hang masak ! “

Jadi , jangan banyak bunyik ! Orang dah nak masak kan , pon dah beruntung ! Nak demand lelebih , masak laa sendiri.. kan ?

image

Alhamdulillah.. Kenyang dah.. Tekak pon tak leh nak menelan sangat. Dah mula terasa bahang kepanasan cuaca.. Hurmm..  Yang penting , bangun bersahur ! Banyak keberkatannya woo.. Rugi tak bangun…

Ujian Ramadhan bermula.. Moga amalan kita diterima Allah.

7 komen :

Murniwati Awang berkata... [Reply to comment]

alhamdulillah..rezeki juga tu..saya pon masak sardin je utk suami..dia yg request cmtu..hihihi

Raihanah Ahmad berkata... [Reply to comment]

suami saya pun macam tu juga. alhamdulillah rezeki juga

Lea IsNawi berkata... [Reply to comment]

nasi+telur+kicap pun dh sedappp

Lea IsNawi berkata... [Reply to comment]

nasi+telur+kicap pun dh sedappp

Cikk Mimin berkata... [Reply to comment]

alhamdulillah, menu kita sama laa hari pertama puasa

Cikk Mimin berkata... [Reply to comment]

alhamdulillah, menu kita sama laa hari pertama puasa

ArELeEz berkata... [Reply to comment]

alhamdulillah.. telur goreng ngan kicap tu pun dah m'bukak selera.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI