Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 23 Jun 2015

Jika itu rezeki ku..

 

Sampai rumah mak aku di Cheras , terus aku dukung Qhaliff yang sedang lena masuk ke dalam rumah. Kunci rumah yang berada dalam poket seluar aku , aku keluarkan terlebih dahulu.

Selepas solat Asar , aku keluar kembali bersama Qhaliff. Dia masih lagi lena.. huhuh.. Aku dukung dia dan masukkan ke dalam kereta. Kemudian aku ke pintu pemandu dan terkedu..

“ Uikk.. tu RM50 tuuuu ! Sapa punya duit lak tuu.. “. Getus hati aku. Tapi bila terpandangkan duit RM1 yang terlipat tak tentu arah tu , aku rasa macam aku kenal duit ni ! Tapi takkan kot ???

image

Aku keluarkan duit kertas yang berada dalam keadaan tak terurus dari poket sebelah kanan aku.. Aku belek satu satu.. RM10, RM20 dan beberapa RM1. Tiada kelibat RM50 ! Hurmm… sahih duit aku !

Terasa lega sungguh.. Tapi terasa pelik.. Takkan takde sapa sapa lalu situ sepanjang 2 jam yang lalu ? Ni kawasan leh tahan sibuk gak wooo…  Namun gitu , tiada apa yang mustahil , kan ? Semuanya adalah ketentuanNya.

Mak aku pesan nasi Arab 2 bungkus. Aku memang plan nak beli dengan guna duit tu.. Bayangkan tadi kalau duit tu takde ? Huhuhuh.. Kena gak aku cari ATM dan jolok lagi duit keluar.

Cantik dah perancangan Allah , kan ? Duit yang ada dalam poket aku , aku mintak wife belikan lebih nasi Arab untuk keluarga aku di rumah makan.. Diorang pesan 2 dan berkongsi tapi aku belikan 4..

Alhamdulillah.. rezeki..

3 komen :

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Niat yang baik Allah sentiasa bantu..insyaAllah alhamdulillah..

Julia Johari berkata... [Reply to comment]

Alhamdulilah

Mas Zull berkata... [Reply to comment]

assalamualaikum papa ben...rezeki kita tetap jadi rezeki kita.. x kn jadi rezeki org lain kn...:)

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI