Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 3 Jun 2015

Kalau nak serius berblog !

Wajib ada kamera .. tak kira la apa pun jenis kamera , wajib ada satu !  Kalau takde ?? Dapatkan la satu.. murah dah kamera zaman ni. Tu pun kalau nak serius laaa..

Tapi tak semua blogger wajib ada.. Kalau blogger copy paste..tak perlu kan ? Kalau blogger  fitnah pon tak perlu . Dia cuma perlu sediakan khidmat guaman jer..

Sebagai blogger , kamera amat penting utk aku. Bukan sekadar nak amik gambar cantik tapi entri perlu disertai dgn fakta dan bukti. Tapi jangan la pulak amik gambar pastu penerangannya tak beberapa tepat lak ! Sebaiknya disertai latar belakang yg lebih terperinci.. Jangan cipta isu woo.. nangis nanti !

Kelebihan berkamera ialah.. jika gambar cantik , inshaAllah leh buat pendapatan sampingan.. bukan sekadar melalui blog saja !  Jangan lupa media sosial sekarang ni pon menjana pendapatan..silap silap lebih dari gaji korang sendiri !!

10 komen :

Mek Zumbie berkata... [Reply to comment]

Mungkin lain kali abg ben boleh share macam mana nak buat duit dengan gambar? hehehe

Mek Zumbie berkata... [Reply to comment]

Mungkin lain kali abg ben boleh share macam mana nak buat duit dengan gambar? hehehe

sempoi4u berkata... [Reply to comment]

aku kamera hp pun jadilah....:-)

safurara berkata... [Reply to comment]

tunglerrrr ada sonyyyy!

Dunia Zumal berkata... [Reply to comment]

Zumal harap kamera hp je... masih tak mampu, hehe :)

amir zahari berkata... [Reply to comment]

tak seronok kalau entry xde gambar..hehehe

Leya Peja berkata... [Reply to comment]

share la cmane nk jana pendapatan dgn gambar ni ben....
nak la jd cam u...
masa kerja pun mcm fleksibel...
kecuali la kalo attend event...

Shark Kay berkata... [Reply to comment]

menusuk kalbu tu ayat-ayat ben untuk blogger fitnah..
ahahha..
tajam kata2 itu.
satu kerugian jika tiada kamera.
telefon kamera pun tetap kamera :)

skuterlady berkata... [Reply to comment]

belum mampu beli sony cenggitu..huhu

tapi saya ganti dengan handphone sony.... ^_^

aKSARAfENDI berkata... [Reply to comment]

sdg mngumpul dana untuk beli kmera ni..hahha

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI