Kalau nak serius berblog !

Wajib ada kamera .. tak kira la apa pun jenis kamera , wajib ada satu !  Kalau takde ?? Dapatkan la satu.. murah dah kamera zaman ni. Tu pun kalau nak serius laaa..

Tapi tak semua blogger wajib ada.. Kalau blogger copy paste..tak perlu kan ? Kalau blogger  fitnah pon tak perlu . Dia cuma perlu sediakan khidmat guaman jer..

Sebagai blogger , kamera amat penting utk aku. Bukan sekadar nak amik gambar cantik tapi entri perlu disertai dgn fakta dan bukti. Tapi jangan la pulak amik gambar pastu penerangannya tak beberapa tepat lak ! Sebaiknya disertai latar belakang yg lebih terperinci.. Jangan cipta isu woo.. nangis nanti !

Kelebihan berkamera ialah.. jika gambar cantik , inshaAllah leh buat pendapatan sampingan.. bukan sekadar melalui blog saja !  Jangan lupa media sosial sekarang ni pon menjana pendapatan..silap silap lebih dari gaji korang sendiri !!

10 ulasan:

  1. Mungkin lain kali abg ben boleh share macam mana nak buat duit dengan gambar? hehehe

    BalasPadam
  2. Mungkin lain kali abg ben boleh share macam mana nak buat duit dengan gambar? hehehe

    BalasPadam
  3. aku kamera hp pun jadilah....:-)

    BalasPadam
  4. Zumal harap kamera hp je... masih tak mampu, hehe :)

    BalasPadam
  5. tak seronok kalau entry xde gambar..hehehe

    BalasPadam
  6. share la cmane nk jana pendapatan dgn gambar ni ben....
    nak la jd cam u...
    masa kerja pun mcm fleksibel...
    kecuali la kalo attend event...

    BalasPadam
  7. menusuk kalbu tu ayat-ayat ben untuk blogger fitnah..
    ahahha..
    tajam kata2 itu.
    satu kerugian jika tiada kamera.
    telefon kamera pun tetap kamera :)

    BalasPadam
  8. belum mampu beli sony cenggitu..huhu

    tapi saya ganti dengan handphone sony.... ^_^

    BalasPadam
  9. sdg mngumpul dana untuk beli kmera ni..hahha

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009