Mereka menyerap tingkahlaku kita !

 

Awas !! Anak anda sedang memerhati dan meniru segala tindakan kita ! Mereka adalah cermin kepada diri ibu bapa mereka. Mereka menjadikan ibu bapa mereka sendiri sebagai idola !

imageimage

Beberapa kali aku perasan , Qhaliff cepat meniru perbuatan aku dan Zahra meniru apa yang ibunya buat padanya. Sesungguhnya ada ibu bapa tak prihatin part ni ! Bila anak mereka melakukan sesuatu yang menjengkelkan , terus mereka naik tangan ! Walhal perbuatan itu adakalanya berpunca dari diri mereka sendiri !

Sila berhati hati.. tindakan dan juga percakapan kita di anak anak kecil.. Yang merokok tu , bawak bawak jauhkan diri dari si kecil.. Yang panas baran.. jangan tunjuk perangai buruk tu depan mereka. Berlakonlah sedikit demi masa depan mereka.. kan ? Terpaksa.. tak pe.. niat kita untuk didik mereka menjadi insan cemerlang..InshaAllah.

2 ulasan:

  1. As salam Ben..akak setuju..anak2 seawal usia 3 tahun memang cepat tangkap apa tingkah laku dan apa yang berlaku kat sekeliling mereka..

    BalasPadam
  2. As salam Ben..akak setuju..anak2 seawal usia 3 tahun memang cepat tangkap apa tingkah laku dan apa yang berlaku kat sekeliling mereka..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.