Mereka menyerap tingkahlaku kita !

by - Ahad, Jun 14, 2015

 

Awas !! Anak anda sedang memerhati dan meniru segala tindakan kita ! Mereka adalah cermin kepada diri ibu bapa mereka. Mereka menjadikan ibu bapa mereka sendiri sebagai idola !

imageimage

Beberapa kali aku perasan , Qhaliff cepat meniru perbuatan aku dan Zahra meniru apa yang ibunya buat padanya. Sesungguhnya ada ibu bapa tak prihatin part ni ! Bila anak mereka melakukan sesuatu yang menjengkelkan , terus mereka naik tangan ! Walhal perbuatan itu adakalanya berpunca dari diri mereka sendiri !

Sila berhati hati.. tindakan dan juga percakapan kita di anak anak kecil.. Yang merokok tu , bawak bawak jauhkan diri dari si kecil.. Yang panas baran.. jangan tunjuk perangai buruk tu depan mereka. Berlakonlah sedikit demi masa depan mereka.. kan ? Terpaksa.. tak pe.. niat kita untuk didik mereka menjadi insan cemerlang..InshaAllah.

You May Also Like

2 comments

  1. As salam Ben..akak setuju..anak2 seawal usia 3 tahun memang cepat tangkap apa tingkah laku dan apa yang berlaku kat sekeliling mereka..

    BalasPadam
  2. As salam Ben..akak setuju..anak2 seawal usia 3 tahun memang cepat tangkap apa tingkah laku dan apa yang berlaku kat sekeliling mereka..

    BalasPadam