Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 29 Jun 2015

Pekena rojak buah di malam hari !

 

Tetiba lapar.. Abis aku geledah dapur.. Tetiba wife bersuara..

“ Tuuu , kuah rojak buah kacang ada .. Meni bagi ari tu.. “.

Ahaaa.. Lama dah aku teringin nak makan ! Terlupa wooo.. Nasib baik wife ingatkan. Kena pulak dengan dia baru beli epal pagi tadi.. Heheehe.. Yummy..

imageimageimageimage

Kuah Rojak Kacang Tok Bee.. Huhu.. Pedas ada , masam pon ada.. masin pon ada ! Lengkap ! Takkan buat aku terlari cari air untuk hilangkan pedas sebalik terus tambah dan tambah ! Huhuhuh..

Alhamdulillah.. Berbaloi aku kupas kulit epal tu.. Tak elok tau makan kulit epal yang dibeli kat pasaraya tu.. Cer tengok camana dia punya berkilat.. Lebih lagi lepas basuh.. Tak ke pelik camana leh berkilat gitu ? Kan ? Sebaiknya , kupas dulu kulit tu.. Er , kupas ke perbuatan tu ? Hurm…  Jap google..  Ok , confirm ! Hahaha..

Oh ya , kenapa eh kena kupas kulit ? Baca kat SINI..

6 komen :

Dunia Zumal berkata... [Reply to comment]

Kuah rojak nie glamour belah utara, memang sempoi...

Akif Imtiyaz berkata... [Reply to comment]

Adoiii laa lapar jugak tgk kuah rojak ngan epal tuu..Bak la sini sikit aduhhh..Sedap pulak nampak menyelerakan sungguh ...........Malam2 buta makan epal cecah kuah rojak alahai ...Bak la sikittttttttttttttttttt

irra yyan berkata... [Reply to comment]

tok bee ngan mak bee sama dak?

GTR berkata... [Reply to comment]

Uish, tiba2 plak rasa nak makan rojak buah. Dah lama tak makan.

SalinaJohari berkata... [Reply to comment]

walla....memang best wooo...terliur sudah..

Eny Abdullah berkata... [Reply to comment]

gambar cantik cantik dah blog ben sekarang..
kuah rojak ni juga sedap makan dengan buah orange sunkist. Kupas kulit orange tu mcm kupas buah epal dan potong orange tu dadu.. peghh layan jee...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI