Bila aku paparkan gambar wife di media sosial !

 

Pastinya akan tertanya..

Nape Ben blurkan gambar wife

image

Kalau aku tak buat gitu , akan timbul banyak isu.. dan yang paling tidak seronok ialah , wife dah hilang privacy dia terutama di pejabat ! Maka , biarlah aku dan anak anak aku je di media sosial. Diorang pon hanya akan sampai di usia 6 tahun jer pastu akan senyap terus dari dunia maya ini.. Hehehe.. Keselamatan yer !

Yang keduanya.. Aku tak nak la timbul isu yang mengarut dan merepek ! Korang paham paham je la kan dunia maya di Malaysia ni camana.. Kalau diorang tak dapat kita , diorang akan attack keluarga kita.. Nak kutuk , abis satu keluarga kena kutuk walhal  takde pon sangkut paut..

Maka sebaiknya.. aku elakkan selagi mampu.. Nak kata aku sorok tu , tipu la.. Mana mana rakan yang kenal aku pasti dah pernah bersua muka dengannya.. Orangnya biasa je tapi bagi aku , dia dah cukup cantik ! Yang penting , dia seorang ibu yang cukup penyayang bagi anak anak aku !

21 ulasan:

  1. Yupp betul tu Aben ..Yang penting niat kita tu...Semoga Aben dan isteri akan terus kekal bahagia hingga ke syurga

    BalasPadam
  2. hak masing2, apa pun semoga Ben sentiasa bahagia dan berkekalan hingga Jannah aamiin

    BalasPadam
  3. semuanya hak masing-masing.. biar laa apa orang nak kata.. semoga Ben dan isteri bahagia hingga ke Jannah..

    BalasPadam
  4. isteri adalah seorang suami bukan hak masyarakat sekeliling.
    Hak Ben tak nak tunjukkan isterinya...sokong abang ben..hehehe

    BalasPadam
  5. Sungguh!...lagi2 jgn cerita sgt anak sekolah kt mana dan dia pergi ke mana...bahaya!

    BalasPadam
  6. baik hati....murah dengan senyuman....syok borak !! hehehe

    BalasPadam
  7. Tq ben.. Mengingatkan sy yg lupa.. Ank tiga org yg besar sy sorok2 muka mereka tp lupa yg tadika tu. bahaya .. Dia dh sekolah. Huhu. Lps ni kena blur kan wajah yg tadika tu jugak utk keselamatan dia

    BalasPadam
  8. Betul la abang ben..privesi..untuk ruang dan peluang insan sekeliling kita menikmati hidup macam orang lainkan..nak membina rumah tangga bukan mudah..tapi nak mengekalkan kesejahteraan dan kebahagiaannya tu pun bukan senang..moga kalian bersama sampai syurga..

    BalasPadam
  9. Ohhh. Baru tau. Sebelum ni tertanya tanya jugak.. knp aben tutup muka wife. Kalau mcm tu.. kipidap dongibap tuk hadap dunia realiti yg bnyk cemuhan. Hehe

    BalasPadam
  10. Pernah jumpa...betul tu Ben..yg penting cantik dimata suami :)

    BalasPadam
  11. kipidap BA :) dongibab :)

    mentaliti masyarakat biasalah BA, yang penting BA dah menunaikah tanggungjawab sebagai seorang suami. untung wife dapat BA :) semoga allah barakah BA sekeluarga

    BalasPadam
  12. nanti klau dah kawin, aku pun nak rahsiakan gak muka bini aku.. haha biaq aku je tau..hahaha

    BalasPadam
  13. Setuju...tak semua benda kita perlu kongsi ngn orang...semoga berbahagia hingga ke jannah buat abg ben n wife..

    BalasPadam
  14. Di belakang lelaki yg hebat akan ada wanita yg hebat...thats apply to u too bro...

    BalasPadam
  15. Sokong aben.. Apa yg kt buat ada had dan tujuan.. Bukan suka2. Kalau itu yg terbaik utk keluarga kt, kt lakukan.. Bila kt tahu kesan negatif, apa yg terbaik kt hindarkan..

    BalasPadam
  16. hak kita kan..
    dari timbul macam² perkara tak diingini baik kita elak kan..

    BalasPadam
  17. Dah pernah jumpa.. hehe.. takpe abg ben.. tu privasi abg ben :D

    BalasPadam
  18. Alhamdulillah... Sebaiknya memang begitu pun kan... Moga Allah pelihara keluarga kita semua dari fitnah dunia...

    BalasPadam
  19. elok maintain secretive je bang

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI