Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 8 Julai 2015

Makanan kegemaranku di musim durian !

 

Tak semua orang buat aku makan.. Hanya orang tertentu je .. Atau tengok mood masa tu la.. Hahaha.. Kalau lapar , aku baham jer. Tak kira dah sapa buat tapi kena tengok gak la sapa buat.. Hahaha.. Kena orang tu .. haaa.. sambung la sendiri..

Roti jala kuah durian.. Ada banyak nama untuk kuah durian.. Serawa dan beberapa nama lagi yang aku tak yakin untuk tulis kat sini.. kang pakat ketawa beramai ramai lak ! Huhuhuh..

Ni kalau mak aku buat.. aku leh makan sampai tak leh jalan gi ruang tamu.. Confirm tersadai kat dapur punya.. Huhuhuh…  Nasib baik la mak aku dah  tak larat buat..

image

Makanan gini akan jadi tinggalan kalau takde orang mewarisi resipinya. Walaupun nampak mudah nak buat tapi kalau takde keikhlasan hati untuk menjamu pada orang , memang tak menjadi punya laa !

Aku ? Tau ke buat ?? Ellloooo.. tengok orang laaaa !! Mesti la tak tau !! Huhhh…

1 komen :

Salmiah Mz berkata... [Reply to comment]

Memang sedap makan roti jala dengan kuah durian. baru ummph!!! selalunya orang makan ngan kuah kari je.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI