Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 20 Julai 2015

Media sosial medan sumpah seranah ?

 

Terkedu.. Bila artis atau selebriti up kata kata kejian di media sosial akaun milik mereka  , aku dapati ianya menjadi modal untuk blogger blogger update entri untuk menarik pembaca pembaca kesayangan untuk singgah ‘berhari raya’ di blog mereka. Yer , berkongsi dosa pahala di situ.. Hehehe..

Bila artis melontarkan kata kata kejian di media sosial , apakah respon sepatutnya dari blogger ? Printscreen dan tulis la mengenai isu tersebut. Apakah niat sebenarnya ? Nak dapatkan hits atau nak menasihati artis tersebut ? Kenapa tak terus je gi nasihat kat ruangan komennya ?

Kadang kadang aku malu bergelar blogger sebab inilah.. Segelintir blogger yang cari makan melalui blognya tanpa kira keberkatan , membuatkan aku rasa.. hurm.. Apa dalam kepala otak diorang ?

Bila blogger menulis hal hal remeh gini , secara tidak langsung ramai turut dapat dosa. Rasanya ramai akan mendoakan kesejahteraan blogger tersebut ke ? Atau mendoakan kesejahteraan artis tersebut selepas membaca artikal tersebut ?

Bagi aku la kan.. sebaiknya ajak pembaca pembaca boikot je la artis gitu.. Lagi kita layan , lagi menjadi perangainya. Carilah artis yang bagus bagus untuk diceritakan.. Bawalah impak positif dalam blog anda. Sampai bila nak menulis pasal isu kontroversi gini ? Sampai bila , kawan ?

Lebih baik tulis pasal KICAP dari pasal artis maki hamun di media sosial ! Mampukah dapat hits dari entri KICAP ? Itulah cabaran seorang blogger..

0 komen :

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI