Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 16 Julai 2015

Pengalaman menggunakan Samsung Gear VR

 

Bertempat di Pavillion Jalan Bukit Bintang baru baru ni , aku dan beberapa orang rakan blogger berpeluang mencuba sesuatu yang baru dan terkini dari Samsung.

imageimage

Samsung Gear VR !

Secara jujurnya , aku tertarik dengan produk terbaru ni ! Aku pernah mencuba buat kali pertama Virtual Reality ni ketika usia remaja lagi dan berharap sangat kali ini adalah melangkaui apa yang aku fikirkan..

Sampai masanya untuk mencuba.. Huhuh.. Sebelum itu , taklimat ringkas diberikan oleh pegawai dari Samsung Malaysia.

imageimage

Ok.. Dah diberi taklimat , aku diberi peluang untuk mencubanya.. Hehehehe.. Best , best !!

image image

360 darjah ! Bermakna , kita akan nampak segalanya dari setiap sudut bila menggunakan Samsung Gear VR ni ! Aku cuba main game.. Sebelum tu tengok video Iron Man. Cool giler ! Hahahahaha..

image image

Tak susah pon nak guna.. Senang sangat ! Cuma untuk 1 minit pertama je agak keliru tapi pastu.. siap laa ! Hahahaha.. Aku tak nak bukak terus Gear VR tu.. Rasa macam nak terus g carik premis Samsung dan beli gadget ni ! Huhuhuh..

image

Amacam ? Lepas 10 minit mencubanya ? Kalau aku memilikinya , aku pasti tak nak keluar rumah ! Huhuhuh..

image

Untuk menggunakan Samsung Gear VR ni ,korang perlu ada Samsung S6 atau Samsung S6 Edge.Yang lain dari tu , tidak boleh yer. Harganya , RM799 termasuk GST.

Bagi yang berminat nak mencuba atau nak membelinya , bolehlah ke Samsung Experience Stores yang terletak di beberapa bandar besar di negara kita ni yer.. heheh ..

Untuk keterangan lebih lanjut , boleh layari www.samsung.com/my.

3 komen :

Nurzakiah Hanum berkata... [Reply to comment]

wow bestnya kalau dapat nie

Nadia Johari berkata... [Reply to comment]

nasib baik tak boleh tengok dalaman..hahhaa..kalau tak habis perempuan..hehe

Dunia Zumal berkata... [Reply to comment]

Menarik gadget baru nie, canggih sangat ^-^

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI