Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 1 Julai 2015

Qhaliff teruja di Taman Rama-Rama KL !

 

Lama dah aku rancang nak bawak Qhaliff ke Taman Rama Rama yang terletak di Jalan Cenderawasih , Kuala Lumpur tu.. Saja nak tengok respon dia pada alam semulajadi terutama rama-rama.

Dari Sepang , awal pagi menuju Cheras terlebih dahulu untuk tinggalkan Zahra pada orang tua aku. Tak leh nak bawak dua dua sebab aku ada motif tersendiri kat situ nanti. Wife lak kerja.. Hurm..

Dari Cheras patah balik ke Putrajaya. Hantar wife ke pejabat dia. Dari Putrajaya barulah ke Taman Rama-Rama.. Huhuhuh.. Taman ni bukak jam 9 pagi. Hari biasa gini memang tak ramai orang. Memang best gi… hehehe.. Untung keje sendiri kan ? Lalalala ..

Sampai je Taman Rama-Rama , apa yang aku takutkan jadi kenyataan ! Qhaliff dah terlena dalam kereta ! Huhhh.. Tak kiraaa.. Aku kejut dia bangun ! Dan dia bangun dengan segarnya.. Hahaha..

Bayar tiket.. Aku dan dia , jumlah RM17. Tambah makanan ikan, RM5 ! Wah.. confirm suka Qhaliff dapat bagi ikan makan.. Huhuhuh…

imageimage imageimage imageimage

Seronok sungguh dia.. Tapi takut dengan rama-rama terutama yang terbang berdekatan.Alhamdulillah , dia tak buat perangai la.. Dia tenang je layan ayah dia yang asyik nak amik gambar rama-rama…hehehe..

imageimageimageimageimageimageimage

Aku tak puashati sebenarnya.. Nanti kena gi sekali lagi.. hehehe… Tak puas nak amik gambar.. heeee.. Dan yang pasti , pasni aku tak nak bawak Qhaliff ! Apahal pelancong asing nak bergambar dengan dia ??? Aku dah tak laku kah ??

image

7 komen :

Shark Kay berkata... [Reply to comment]

hahahaha..
terima knyataan zaman ben dh berlalu.
zaman qhaliff pulak berada di puncak :p

nice shot bro.
kipidap.

Syira Lokman berkata... [Reply to comment]

singgah sini sementara tunggu waktu berbuka :D

Faizal Fredley berkata... [Reply to comment]

eh baru perasan ke x laku? hahahaa

Hazrina Nasir berkata... [Reply to comment]

Dah lama teringin nak pergi bawak anak2. Kena pegi jugakla nanti. Entry fee pun tak mahal sgt rupanya hihi

baby comel berkata... [Reply to comment]

Bukan tak laku, tapi... hehehe
Abg ben, apa yg Qhaliff dapat dari lawatan semalam? Mesti balik dia sibuk dok cerita kat Zahra kan apa yg dia tengok n jumpa smlm. tengok ikan cantik2, rama2 terbang.... kan

Mama Kembar 3 berkata... [Reply to comment]

Qhalif hot stuff hehe

NURUL AQIDAH AZAHAR berkata... [Reply to comment]

hahah...die nak amik takhta abg ben tu

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI