Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 24 Ogos 2015

Jika kita nak berjaya..

 

Kita sangka , kita boleh berjaya bila kita bersendirian.. Tak memerlukan sapa sapa pon dalam hidup ini ! Yang penting adalah usaha !! Betul ke ?

image

Atau.. berkawan seorang dua je dah ok ? InshaAllah kejayaan dalam tangan kita ? Hurmm…

image

Tapi kejayaan yang sebenar.. lebih manis jika dicapai dengan bekerjasama. Bukan soal no 1 atau no 2 tapi kenikmatan bila ianya tercapai bersama sama atas hasil usaha kerjasama , berkat kesungguhan melakukannya berkumpulan itulah yang membuatkan kejayaan itu manis dan dikenang sampai bila bila !

image

Terus terang , bukan mudah.. Bukan senang ! Perlu kesabaran dan strategi.. Perlahan-lahan tapi tegas ! Tolak tepi caci maki.. kejian.. Yang penting kita tahu apa yang ingin kita kejar ! Selagi mana ianya tidak menyalahi agama dan undang undang.. gapailah !

Bila kejayaan di dalam genggaman.. kita tidak akan sedar hinggalah kita tersedar.. Rupanya , kita dah pon berjaya !

image

Ketika tu , kita akan tersenyum.. Dan tak sangka kita dikelilingi oleh mereka yang juga berjaya !

Dalam gambar di atas .. aku bersama rakan blogger yang satu tika dulu dikategorikan blogger yang cukup terkenal dan juga pelakon yang cukup popular di Malaysia dalam filem Ada Apa Dengan Cinta ! Dan , terus terang.. tak rasa apa apa pon sebab kita sendiri dah berjaya !

Tapi jangan leka dengan kejayaan.. Ianya akan pudar lama kelamaan melainkan kita gunakan ke jalan yang sepatutnya.

10 komen :

aeinna Musa berkata... [Reply to comment]

Tahniah a.ben

Mirabeads azi berkata... [Reply to comment]

utk berjaya..percaya pada team work!

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Betul..power of group..yang penting setiap ahli menjadi jarum yang tugasnya mencantum bila ada koyak bukan menjadi gunting yang memisahkan..amin..

Chubby Hanna berkata... [Reply to comment]

tapi apsal abg Ben tak senyum?!

Jie Susanos berkata... [Reply to comment]

emmm...paham maksud bro ben ni..

Ema Johari berkata... [Reply to comment]

tahniah untuk bro ben dan team KBBA...

Dunia Zumal berkata... [Reply to comment]

Teringin menjadi blogger berjaya macam Ben Ashaari gak ^-^

ubai ismail berkata... [Reply to comment]

doakan kami lak berjaya ya aben. ^_^

masuri24 berkata... [Reply to comment]

Setuju sgt..

merahussain berkata... [Reply to comment]

Tahniah abg ben.. semoga trus berjaya dunia akhirat.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI