Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 16 Ogos 2015

Tunjuk contoh yang baik baik depan anak !

 

image image

Qhaliff pakai jaket tu dan berkata..

“ Daddyy… “.

Maksud dia , cam daddy ! Dia meniru gaya aku ! Manakala Zahra , aku bagi roti canai.. dia gigit dan buat macam tu ! Hurm.. Ni perangai sapa la pulak dia ikut ?

Budak budak ni macam span.. serap segalanya ! Tak kira baik atau buruk.. diorang akan ikut jer ! Bayangkan jika diorang yang rapat dengan aku ni , aku kaki merokok ! Terus terang , bapak aku kaki merokok dan aku beberapa kali masa kecik pernah cuba nak menghisap rokok tanpa pengetahuan dia ! Perasaan teringin tu terlalu kuat..

“ Mesti best hisap rokok kan ? “.

Sian kat anak anak kita..

4 komen :

Dunia Zumal berkata... [Reply to comment]

Mereka dalam proses belajar, pasti semua mereka nak tiru... Sebagai parent kena jadi guru yang baik ^-^

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

betul..mudah terakam di minda mereka..

Fadhilah Yunus berkata... [Reply to comment]

Anak cik dila pun tengah membesar.nak wat pape kena pikir banyak kali,takut jd contoh tak baik untuk diorg

Cikk Mimin berkata... [Reply to comment]

Hehehe. Zara ikut abg ben laa tu cara makan macam tu.. ye laa betul. Dulu mimin pernah nakntry isap rokok zaman sekolah rendah dulu. Nasib baik kat sekolah ada terapkan kata kan tidak pada rokok. Hehe

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI