Tunjuk contoh yang baik baik depan anak !

 

image image

Qhaliff pakai jaket tu dan berkata..

“ Daddyy… “.

Maksud dia , cam daddy ! Dia meniru gaya aku ! Manakala Zahra , aku bagi roti canai.. dia gigit dan buat macam tu ! Hurm.. Ni perangai sapa la pulak dia ikut ?

Budak budak ni macam span.. serap segalanya ! Tak kira baik atau buruk.. diorang akan ikut jer ! Bayangkan jika diorang yang rapat dengan aku ni , aku kaki merokok ! Terus terang , bapak aku kaki merokok dan aku beberapa kali masa kecik pernah cuba nak menghisap rokok tanpa pengetahuan dia ! Perasaan teringin tu terlalu kuat..

“ Mesti best hisap rokok kan ? “.

Sian kat anak anak kita..

4 ulasan:

  1. Mereka dalam proses belajar, pasti semua mereka nak tiru... Sebagai parent kena jadi guru yang baik ^-^

    BalasPadam
  2. betul..mudah terakam di minda mereka..

    BalasPadam
  3. Anak cik dila pun tengah membesar.nak wat pape kena pikir banyak kali,takut jd contoh tak baik untuk diorg

    BalasPadam
  4. Hehehe. Zara ikut abg ben laa tu cara makan macam tu.. ye laa betul. Dulu mimin pernah nakntry isap rokok zaman sekolah rendah dulu. Nasib baik kat sekolah ada terapkan kata kan tidak pada rokok. Hehe

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009