Jerubu oh Jerubu !

 

Balik Kelantan baru baru ni , terasa lain ! Tapi aku tak sedar kelainan tu sehinggalah aku kembali ke Kuala Lumpur melalui  Terengganu .. dan tertanya..

“ Tu kabus ke jerubu ?? “

Aku bukak tingkap dan tarik nafas.. Hurmm.. Kembali tutup tingkap ! Jerubu ! Hurmm.. Di Kelantan , cuaca panas berbahang tapi masih boleh nampak awan..

Sampai di rumah aku nun di Sepang.. ‘kabus’ semakin tebal. Nak bercakap pon terasa habuk di tekak ! Terpaksa banyakkan minum air !

Tetiba aku rindukan awan..Patutlah aku gemar melihat awan di langit.. Sesungguhnya nikmat Allah tu , kelihatan kecil tapi bila ditarik , baru sedar kita… kita selalu terlupa nak bersyukur melainkan bila dapat apa yang kita nak !

image

4 ulasan:

  1. eh ehh tajuk entry sama laa plak. Tapi betul, sampai je KL terus rasa sesak nafas!

    BalasPadam
  2. Jerebu pun hasil dari tangan manusia yang rakus dengan kekayaan dunia. Matahari pun dah jadi merah dari bumi. Keindahan dunia semakin hilang. Hmm

    BalasPadam
  3. Allahu...moga setiap ujian ini mampu menjentik hati2 kita..

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi. Tidak terkait dengan mana mana parti politik walaupun ada artikal berbaur politik secara ringan. Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog iaitu, Ben Ashaari. Saya tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli , sengaja atau tidak sengaja. Amaran dah diberikan. Sapa suruh tak baca !

Pendapat penulis tidak semestinya kekal. Boleh berubah bila ada maklumat tambahan yang punya bukti atau fakta yang lebih sahih.

Jika ada sebarang pertanyaan atau penambahbaikan , boleh hubungi saya melalui email.

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI

Blogger Sejak 2009


Dikuasakan oleh Blogger.