Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 27 September 2015

Jerubu oh Jerubu !

 

Balik Kelantan baru baru ni , terasa lain ! Tapi aku tak sedar kelainan tu sehinggalah aku kembali ke Kuala Lumpur melalui  Terengganu .. dan tertanya..

“ Tu kabus ke jerubu ?? “

Aku bukak tingkap dan tarik nafas.. Hurmm.. Kembali tutup tingkap ! Jerubu ! Hurmm.. Di Kelantan , cuaca panas berbahang tapi masih boleh nampak awan..

Sampai di rumah aku nun di Sepang.. ‘kabus’ semakin tebal. Nak bercakap pon terasa habuk di tekak ! Terpaksa banyakkan minum air !

Tetiba aku rindukan awan..Patutlah aku gemar melihat awan di langit.. Sesungguhnya nikmat Allah tu , kelihatan kecil tapi bila ditarik , baru sedar kita… kita selalu terlupa nak bersyukur melainkan bila dapat apa yang kita nak !

image

4 komen :

Mama Kembar 3 berkata... [Reply to comment]

eh ehh tajuk entry sama laa plak. Tapi betul, sampai je KL terus rasa sesak nafas!

Haffizul Iskandar berkata... [Reply to comment]

Jerebu pun hasil dari tangan manusia yang rakus dengan kekayaan dunia. Matahari pun dah jadi merah dari bumi. Keindahan dunia semakin hilang. Hmm

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Allahu...moga setiap ujian ini mampu menjentik hati2 kita..

Jie Susanos berkata... [Reply to comment]

cool pic tu..

mendamaikan..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI