Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 11 September 2015

Kurang ajar atau dungu ?

 

Sekarang ni , lagu NegaraKu akan dimainkan di dalam panggung sebelum filem ditayangkan. Semua penonton diminta berdiri melainkan anda adalah makhluk asing ! Walaupun anda bukan rakyat negara ini , tapi aku pasti anda akan bangun memberi hormat !

image

Aku perasan kawan dia tegur dia banyak kali suruh bangun tapi .. hurm.. Berlagak sungguh laa ! Kalau OKU , sekurangnya dia tegakkan badan dia.. ni tengok la gaya dia ..siap makan pop corn lagi aku tengok !

Bila aku up gambar ni di Facebook , ramai rupanya mengalami peristiwa ngeri macam ni ! Ramai rakyat negara ni bermasalah dalam tak disedari ! Dah hilang rasa cinta atau takde semangat Patriotik ! Sekurangnya HORMAT la kalau tak CINTA ! Hurm…

14 komen :

Nadia Johari berkata... [Reply to comment]

ish..bangun bukan lama tu pun malas..haishh apa nak jadi..pergi tengok filem kapsul..pergi suh memahami cerita tu..kalau tak paham jugak memang dungu..huhu

amir zahari berkata... [Reply to comment]

orang sekarang semakin ramai yang kurang ajar..

Faranina berkata... [Reply to comment]

Sy Pon ad pgalamn mcm ni dulu..yg paling memalukan mat salih tegur sorang malaysian ni yg malas nak angkat bontot berdiri masa lagu tu dimainkan..depa lg hormat lagu kebangsaan kita dr rakyat sndri

Jie Susanos berkata... [Reply to comment]

Kita kena sesama hormat..xkira apa pn...


Mummy Julia berkata... [Reply to comment]

Ni lah jadinya bila akal tiada...

Afidah Azmi berkata... [Reply to comment]

sikap cintakan negara tak ada la tu.Dia tak belajar sejarah ni.Kalau dia belajar sejarah mesti dia tahu perit getir pejuang2 kita nak merdekakan negara kita.Kalau dapat kat Fidah..sound direct terus.

aizamia3 berkata... [Reply to comment]

Arahan lagu Negaraku dimainkan ketika dalam panggung wayang telah dilaksanakan.. takkan nak laksanakan arahan denda bagi yang tak hormat lagu negaraku pulak..

Haffizul Iskandar berkata... [Reply to comment]

Ramai sebenarnya orang macam ni. Hmm

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Subhanallah..Allahu..sedihnya la..sebangsa..orang tu dok tengok je tahu tak..berubahlah..tunjuklah keras hati..keras kepala tu pada tempatnya..

adianiez AIDA berkata... [Reply to comment]

dia x malu ke kan?
patut nyer ada la rasa malu skit.
hormat tu penting. sgt penting!

merahussain berkata... [Reply to comment]

kalau rasa malaysia teruk sangat at least hormat laa lagu kebangsaan.

AnAk dEneSor berkata... [Reply to comment]

respect la sket..ape la depa nie..da x de semngat je tgk nyer

yaya cendana berkata... [Reply to comment]

hihihiihi...ini bukan dungu...tapi kurang ajar.eh..

Pokok Manggis Depan Rumah berkata... [Reply to comment]

Dah kurang rasa hormat dah mereka-mereka ni.

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI