Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 25 Oktober 2015

‘No handphone’ kata ibu !

 

Kul berapa Qhaliff tidur semalam ? “. Tanya wife sambil menjeling kat Qhaliff yang tidur berhampiran dengan aku , di sofa !

Dah jadi tabiat sekarang , kami berdua tidur di atas sofa.. mengadap television. Aku , terpaksa tidur luar sebab buat kerja dan kalau semua pakat tidur beramai ramai , memang tak tidur jawabya ! Zahra akan kekal aktif kalau abang dia ada ..

Nak jawab apa eh.. Hurmm…

Awal gak la… Dalam kul 3 gitu… Tertidur sendiri.. “ . Jawab aku. Dan wife start membebel. Aku faham.. Tapi nak wat camana.. Qhaliff takkan nak masuk dalam bilik punya selagi aku ada di luar dan kalau aku masuk pon , dia tak nak ! Dia nak tidur kat luar. Nak layan tv dulu sebelum tidur.. dan Youtube ! Hurmm..

Aku bagi cadangan.. Sebelum tidur , kita baca buku beramai ramai. Maka kelmarin , wife pun beli la buku.. Beratus la jugak katanya..

image

Apakah berhasil ?? Semalam , Qhaliff tidur ngan aku lagi ! Di sisi aku. Tengok tv sampai terlena ..

Hurm…. Kena ubah tabiat ni sebelum dia besar ! Tak bagus !

5 komen :

YB Shehan berkata... [Reply to comment]

Mmg kna stop keje n ttup tv br dorg dpt fokus nk bc buku ke apa. 30 mnt stiap mlm pn ok..

Nurulhuda Abdul Latip berkata... [Reply to comment]

Cuba baca buku sama-sama dan buat sesi bercerita dengan dia. Kalau suruh dia baca sendiri memang dia takkan baca. Anak bongsu saya baru 2 tahun memang suka mengadap youtube pantang dapat hp atau tab..Kusyuk betul..Tapi bila kita bukak buku sama-sama dengan dia dan baca serta bercerita sama-sama dia punya suka bukan main lagi siap gelak-gelak dan akan cuba tiru cara kita balik. Cuma benda ni menuntut pengorbanan la. Kadang kita penat sangat dan tak sempat nak buat huhu..In sya allah mesti boleh.

Amanda Suria berkata... [Reply to comment]

Sama ngan anak buah SA si kembar..hanya aka tido pukul 3-4 pagi dan bangun pukul 2-3 petang..sangat tak baik untuk mereka..thun depan nak sekolah dah...erm..x tau macam mana nak buat diorang tido waktu normal...

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Betul..sebelum qhaliff ke sekolah..hehe..

Kak Sue berkata... [Reply to comment]

Anak-anak Kak Sue pun tido lambat jugak tiap malam Ben,tapi pagi okay je bangun..tapi tak elok juga biasakan utk anak2 kan..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI