Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 5 Disember 2015

Test makan di My Makan , Putrajaya !

 

Mulai hari ni , aku tak nak dah buat food review yang dipanggil punya ! Aku nak main terjah jer pasni ! Haaa.. Pergi sebagai pelanggan berbayar.. bukannya sebagai media ! Haa.. plannya gitu laa.. Hehehe.. Syok terjah terus dan cerita di blog tanpa jaga hati punya !

Ok.. malam tadi , aku g makan malam di Ayer @ 8 , Putrajaya. Rancangan awalnya nak makan di Tom Yum Kung tapi ramai pelik kat situ pulak malam ni.. Maka terpaksa ubah plan.. G cari restoran yang ada sup atau tom yam.

Dan ternampak MY MAKAN yang berada di bangunan belakang.. Ari tu ada plan nak masuk tapi keadaan dalam tu agak berbahang.. tak nak berpeluh aku.. Hehehe..

Tapi malam ni sejuk lak.. Wah , bagus ! Terus pandang kiri kanan , atas bawah.. dan bersih ! Wife pandang aku , aku pandang dia.. Jom makan !

image

image

image

image

Aku makan apa yang wife order. Bukan apa.. harganya boleh tahan gak ! Bukan standard roti canai sekeping dan teh tarik.. Tapi tak la mahal mana pon. Nak open table di tempat gini memang sesuai sangat.. Luas ! Permandangan pon cun..

Ok.. Staff.. Dia pakai orang luar ramai gak tapi yang bagusnya mereka semua peramah ! Ada yang siap nak jagakan Zahra lagi di kala kitorang makan namun tak bagi la.. Yelah , anak sendiri kan ? Maka gilir gilir la makan..

Camana dengan makanan ?? Air , biasa.. Maksudnya sedap gak la ! Makanan… Amik sup tulang dan ketam masak apa tah.. Bini order ler ! Aku nak supriseee ! Hehehe.. Ngada ngada la kau ni Ben !

Ketam masak apa tah.. tak ingat aku ! Heheheh..

image

Hurmm… Nasi putih , sup tulang , ketam .. hurmmm.. Sedap ke ?? Ok.. secara jujur , rasanya ok gak la..Boleh makan beramai ramai di sini..

Kesimpulannya .. tahap kebersihan di sini memang membanggakan ! Part makanan , aku ok jer.. hehehe…

Digalakkan pergi !

0 komen :

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI