Dapur Tanpa Sempadan...

Isnin, 19 Januari 2015

Anak dara yang cekal hatinya !

 

Hurm.. dah nampak sikit sikit perangai dia.. Aku kena tumpu banyak perhatian pada dia tapi Qhaliff tak nak lepaskan bapak dia ni lak ! Nak suruh berkepit je ngan dia kecuali masa tidur !

Zahra berjaya berdiri dah sekarang .. Berusaha sedikit demi sedikit berdiri ! Dan ternyata di riak wajahnya penuh dengan perasaan bangga ! Adehh..

image

Kalau jatuh pun kannnn.. Dia nangis jap jer.. Pastu dia berusaha naik semula ! Hurmmm.. Takde rasa takut langsung.. Kena selalu perhatikan dia ni.. tak leh dibiarkan ..

image

Nampak gayanya.. Kena hantar masuk Mahaad ni .. kan ? Macam mak dia dan kawan kawan mak dia.. Ramai je berjaya jadi manusia.. huhu .. Satu inspirasi sebenarnya untuk aku membesarkan anak anak ..

Hurm.. InshaAllah… Kena didik dengan cara yang betul .. Kan ? Zahraaaaaaa.. Jom main perang perang !! Mana abang ?

Qhaliff dah berubah perangai ?

 

image

Hurmmm.. Dah tak demam tapi perangainya dah semakin ke ‘abang’ sangat dah ! Dia dah pandai jaga adik dia.. Tak kasi adik dia amik barang pastu masukkan dalam mulut. Pastu dah pandai ngadu kalau adik dia kacau dia.. Pastu dia tak kasi adik dia merangkak jauh jauh.. Er , berapa banyak pastu daaa ..

Dan paling ketara.. handphone aku dia amik kalau dia nak ajak aku main dengan dia.. Huhuh.. Suruh bagi tumpuan pada dia .. Adehhh.. Tengah sedap sedap buat kerja .. Tapi anak lebih penting ! Bila tengok dia dah sihat , betapa syukurnya aku pada Allah. Sewaktu terbaring lesu, risau sungguh .. Hurmm…

Nampaknya , dia memang dah besar ..

Penangan telur ikan mayong D’Laila Sup Power !

 

Perghhh

image

Tak nampak ? Ok.. meh aku cerahkann skit dan kasi clear !

image

Haaaaaa.. Tu diaa ! Kali pertama aku makan telur ikan mayong ni ! Biasa makan ikan dia. Mak aku rajin buat kari ikan guna ikan mayong ni.. Haaa .. Sedap kooooo !! Confirm bertambah punya laa ..

Yang ni , kak Laila buatkan untuk wife aku. Ahaaa.. Kena booking awal awal sebabnya menu ni terhad ! Cepat abis koooo ! Ahaaa.. Wa cakap sama luuuu.. Lu lambat booking , hirup kuah asam tempoyak tu je laa.. Tu pun dah sedap ! Hehehehe..

Kebetulan masa aku makan di sana tadi bersama keluarga aku , ada blogger lain gak gi makan sana ! Siap tempat awal awal lagi telur ikan ni haa.. Hahahaha.. Cepat abis gituu .. Dan ada yang pulang hampaaa.. Telur abis ! Amboi.. semua datang nak makan telur ikan je kee ??

image

Apa pun.. sememangnya D'laila Sup Power menyajikan makanan yang sangat menyelerakan ! Ada macam macam kat situ wooo ! Mee udang atau mee ketam antara yang menjadi pujaan pengunjung.. hehehe ..

image

Nak booking tempat , sila pm Kak Laila di Facebook dia.. hehehe .. Selalu cepat abis jualannya.. hehehe ..

Jam baru aku yang paling mahal !

 

Uhuk.. Ni kali pertama aku beli jam yang lebih dari harga RM1K ! Biasanya kalau tengok je harga mencecah RM900 , memang aku terus batalkan hajat tapi kali ni .. hurmm.. Aku nekad !

Di bawah ni , gambar jam tangan lama aku yang dah hilang kerana di curi orang .. Hurm.. Memang lanun sungguh orang itu ! Hurmm… Aku sayangkan jam ni woo ! Bertahun tahun dah pakai tanpa bagi sebarang karenah peribadi pada aku ! Kena curi di gym selepas aku tercicir tapi ada orang jumpa dan dia tau tu jam aku namun ada pengunjung selepas itu , panjang tangan ! Selamat jalan romeoo !

image 

Suka jam ni terutama bila melibatkan suhu dan ketinggian ! Hehehehe .. Memang berbaloi baloi ! Bateri pon aku tak tukar walaupun dah guna lebih 4 tahun.. Huhuhu..

Dan tadi , aku sekeluarga ke KLCC . Aku memang beli jam kat sini jer. Malas nak mencari kat tempat tempat lain walaupun aku tau di Pertama Kompleks atau Sungai Wang Plaza leh dapat murah lagi berbanding beli di KLCC.

image imageimage image

Harga ? Errrr.. Err…

image

Jangan terkedu .. Hehehe.. Aku lama dah idam jam mahal mahal ni.. Ni pertama dan terakhir la aku beli.. Pasni simpan duit untuk projek selanjutnya.. InshaAllah.

Berkenaan jam ni , aku sangat puashati dan tak menyesal beli.. hehehe.. Wife je dok geleng kepala tak abis abis.. hahahaha .. Ok peee .. dari duit abis tak nampak apa apa pon kan ? Haaa..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI