Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 8 Februari 2015

Sesekali bila dia lemparkan senyuman..

image

Anak dara aku sorang ni.. Hahahaa.. Kalau tengok bila tak senyum , macam muka tertelan bijik kopi ! Bila senyum , lagi manis dari senyuman bapak dia ketika ngorat mak dia dulu.. Hahaha ..

Berbeza dia dengan Qhaliff.. Payah nak senyum dan Qhaliff mudah sangat..

Sekejap dah besar dah dua dua .. Hurmm.. Alhamdulillah.

Kuat sungguh berkawan !

 

Lupa terus mak ayah dia bila dia ada kawan ! Tak hirau apa apa dah.. Kalau ajak balik , dia punya meraung.. Astagfirullah al A’zim.. mengundang amarah aku sungguh ! Siap tarik gear kereta ! Nasib baik aku dah boleh baca perangai dan tingkah laku dia .. Kaki awal awal dah letak kat break ! Hurmm ..

image

Hurmm.. Aku tak tau laa kalau dah sekolah nanti ! Mau mau tak nak balik umah sendiri bila dah berkawan .. Grrr ! Mudah sungguh mesra dengan orang ..

Boring kot duk ngan daddy ? Uhuk.. sedih..

Teluk Kemang : Destinasi percutian hujung minggu !

 

Anak anak boring di rumah ? Jom beriadah di tepi pantai !

image

Wahhh.. Terkejut aku melihat perubahan Teluk Kemang yang terletak di Port Dickson , Negeri Sembilan ni .Er , kali terakhir aku ke sini , 20 tahun lepas.. hehehehe.Masa tu  , seingat aku kawasan Teluk Kemang ni biasa biasa jer.

Tapi hari ni , Teluk Kemang berjaya membuka mata aku ! Waduh.. Pasni , setiap minggu confirm ke sini la jawabnya.. Yelah , Teluk Kemang dari rumah aku cuma dalam 40 minit je gitu.. Tak jauh mana pon la kan ? Heheheh ..

image

Bersih pantai dia.. Terkejut gak aku.. Huhuuh.. Tempat makan ? Perghhh.. banyak woooo ! Pilih je mana nak makan ! Huhuhuh.. Tak sangka aku , sini menarik sekali untuk beriadah bersama keluarga.

imageimageimage

Panas ? Jangan risau.. Sewa je tapak khemah ni.. Ada banyak harga.. Kena pandai pandai tawar.. Boleh dapat hingga RM25.. hehehe ..

imageimage

Aktiviti pantai , memang meriah ! Ada banyak pilihan.. Asalkan bawak duit jer.. Heehehe.. Kalau nak jimat , tengok je la… hehehe … sambil makan pisang cheese ! Huhhhu..

imageimageimageimage

Tak nak main kat pantai , boleh main kereta atau motor khas untuk anak anak kecil atau jom berkuda .. hehehe ..

image

Pastinya , Teluk Kemang tidak akan mengecewakan anda punya la ! Sini juga ada resort untuk disewa .. Apa lagi kan ? Esok cuti lagi .. jangan bazirkan masa dengan lepak di rumah jer.. Bawak anak anak atau ajak kawan kawan jenjalan kat sini .. Heee…

MMA Nilai Corner mengiurkan di malam hari !

 

Malam ni , aku bawak adik ipar aku sekeluarga ke MMA Nilai Corner. Diorang tak pernah datang sini dan kagum dengan kemeriahan pengunjung di tempat ni. Ramai ingat Bandar Baru Nilai ni kawasan yang sunyi.. Maklumlah , jauh dari kota.. Aku dulu pun fikir gitu gak. Maka aku tak de la nak salahkan dia.. Senyum je la..

image

Alhamdulillah.. sejak dua menjak ni , ramai blogger  pasti akan singgah sini untuk menjamu selera terutamanya ke gerai D’Laila Mee Udang.

Baca Entri : Asam Pedas , Asam Tempoyak dan Masak Lemak Cili Api D’Laila !

Seperti biasa , bila diajak ke sini.. aku takkan lepaskan peluang la .. Mee Udang , Asam pedas pasti dalam kepala aku. Kenyang camana pun , pasti teringin nak merasa semangkuk mee udang punya !

imageimage

Wajib layan mee udang dengan ABC yang dijual berhampiran dengan gerai kak D’Laila ..  Barulah boleh balik dengan puashati punya ! hehehehe..

image

Dan sekarang , rajin pulak wife tambah menu baru.. yang agak ringan sementara tunggu sampai makanan yang dipinta seperti.. mee udang , mee ketam dan sebagainya ..

image

Ada banyak lagi yang sedap di sini.. Bihun Sup Power.. Satay , Nasi Kukus .. Burger Bakar.. Banyak laa.. Tak larat nak tulis .. hahaha .. Nasib baik aku bukan blogger makanan .. Kalau tak ? Perghhhh !

Garang atau manjakah Zahra ini ?

 

Bila dia garang , dikatakan oleh kawan baiknya inilah wajah ibunya ketika dia serius ! Ahaa.. Aku tak nafikan.. Keningnya mampu bersambung bila serius ! Tu belum part bincang mengenai perkara serius .. Kening tu dah boleh jadi Tranformers.

image

Tapi bila dia senyum.. Ramai kata macam aku ! Manis melecas gitu ! Aku berusaha menafikan tapi mereka tetap kata gitu.. Ok la , aku terima la akan hakikat gitu. Barulah aku tau , senyuman aku begitu manis sekali.. Patut la masa aku kecik dulu , ramai akak akak berebut nak dukung aku.. Iskh.. nasib baik zaman tu takde lagi blog ! Kalau tak , sah sah bapak aku cerita pasal aku jer sepanjang hari.. Hurmm.. kan ?

image

Hehehehe… gurau jer.. dua dua rupa wife ! ( Saja jaga hatii ) ..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI