Sabtu, 21 Februari 2015

Bila Sony Xperia Z3 aku dimandikan !

 

Kotor ! Melekit lekit gara gara  ABC aku tertumpah ke atasnya ! Tak selesa sungguh nak pegang dah ! Sampai je bilik hotel aku.. aku mandikan dia terus .. Huhuhuh..

Mula mula tak berani gak.. Hehehe.. Tapi aku nekad je la.. Aku pastikan semua cover tertutup rapi dan masukkan dengan keyakinan yg tinggi ! Rosak .. beli baru ! Hahahaha ..

image

image

Dan.. Hehehe.. Alhamdulillah.. terbukti dia boleh diselamkan ke dasar air ! Heheheh.. Laut ???? Gulp.. lom try lak.. dengarnya tak leh ? Benarkah ? Er , tak pe la.. biar je la Sony yang demo.. aku wat air tawar dah la yer ? Hehehe..

Tempat menarik di Pulau Pinang !

 

Sebenarnya , terlalu banyak tempat menarik untuk dikunjungi di Pulau Pinang.. samada di seberang mahupun di belah Pulau  ! Kena tau port port tu jer ..

Antara tempat menarik .. boleh gi belah Balik Pulau.. Belah sini kalau gi, boleh jumpa makanan yang fresh fresh dan original punya la.. Haaa.. Kalau naik waktu musim durian , lagi syiokkkkk !

Aku sekeluarga gi layan kat DiDilla Laksa ni. Rasanya beberapa tahun lepas ada gi sini gak .. Ada banyak pilihan makanan di sini ..

image

Hurmm.. Laksa , bihun sup dan Mee Jawa .. Mana best ? Dan pilihan aku ialah bihun sup ! Sayangnya aku tak beberapa nak dapat menikmati sebab badan masih terlalu penat..

image

image

image

image

Menariknya kan .. orang tak putus datang sini dan ‘kakitangan’ kedai ni ramai wooo.. walaupun kedainya tak la besar mana pon.. Tapi itulah bagusnya.. order cepat sampai ! Hhehehehe…

Padang Kota cekik darah pengunjung ?

 

Hurmm… sebut je nak makan kat Padang Kota , rata rata yang pernah gi makan kat sana akan pesan terlebih dahulu.. Hati hati kata mereka ! Jangan sampai kena sembelih !!

Buat pengetahuan , aku bukanlah kali pertama singgah  Padang Kota ni.. Jap , Padang Kota ada dua kan ? Ni yang kat Jalan Gurney tuu.. Haaa.. Dan setiap kali gi sana , aku akan bawak sepupu aku..Heheehe .. Dia je yang dealkan.. Dia kenal peniaga peniaga sana.. Maka senang cerita la kan ? Huhuhuh.. Selamat dari disembelih ..

image

Ok.. Yang aku amik ni harganya , RM150 ! Terkejut ? Hahaahhaa… Aku suruh sepupu aku gi tapaukan .. Malas nak turun sebab ramai orang dan aku tak nak Zahra terdedah dengan asap asap rokok di sana .. Maka makan je di rumah pakcik aku yang terletak di sebelah Padang Kota tu jer.. Hehehe..

Isi pasembor ni , 5-6 ekor ketam dan isi isi yang lain.. Tak hairan la sampai gitu harganya kan ?  Tapi selepas dapat diskaun kawan kawan.. harganya , kembali menormalkan jantung aku.. Haahahaa..

Aku pelik.. kenapa perlu jual mahal pada pengunjung luar dan ada juga warga tempatan pon disembelih , menurut mereka yang komen di Facebook ?

Namun begitu.. Padang Kota tetap penuh di malam hari ! Huhuhuh..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI