Ahad, 22 Februari 2015

Bakal kawan baik !

 

Sikit lagi jer .. pastu dua dua ni akan bikin rumah aku huru-hara ! Yang along bakal ada teman bermain dan bergaduh.. Sekarang ni pon dah mula sibuk nak main masak masak .. Huhu ..

image

image

image

image

Bila orang tanya kat Qhaliff , boleh tak amik adik dia .. Respon dia ? Hahaha.. Takde respon.. Tak paham lagi la tu tapi yang pasti dia senantiasa cari adik dia sorang ni.. Hurmm..

Hurmm…

Tiada lagi ‘holiday’ di Tahun Baru Cina !

 

Kalau kena cutinya bersambung hingga hujung minggu seperti tahun ni , aku tak nak gi mana mana melainkan naik kapal terbang jer ! Kalau dalam negara , aku nak gi bercuti depan rumah jer !!!!! Tamo jalan mana mana dahhh ..

Kenapa ? Mengapa ? Huhuhuh.. Tau kan aku sekeluarga ke Pulau Pinang kan ? Tujuan utama adalah untuk menziarah pakcik dan sepupu aku yang kurang sihat serta jenjalan tempat tempat best untuk di makan..

Tapi untuk sampai ke destinasi , kena harung kesesakkan lalu lintas yang amat luar biasa dan nak balik pon gitu ! Bayangkan , balik tu bertolak jam 2 petang.. sampai depan rumah , 1.30 pagi !!! Hampir 12 jam kauuuuuu !!

Ditambah dengan cuaca panas , aku terpaksa berenti di setiap hentian untuk elakkan terlelap sewaktu memandu !! Mata letih sebab silau mentari.. Hurmm..

Kemalangan besar dan kecil menambahkan lagi kesesakkan disertai dengan pengguna pengguna lebuh raya yang tak sabar.. gi bantai ikut laluan kecemasan .. Mat mat motor besar pon aku tengok macam tempah maut pon ada .. Besar dan kecil la.. Dalam kesesakan gitu , bantai pandu laju laju ! Bayangkan kalau ada pemandu kereta tetiba masuk laluan bersebelahan ???

image

image

Hurmmm.. Aku cuba lari ikut jalan lama tapi .. hurmm.. tak berani sebab sampai lewat malam ! Lalu pulak kawasan yang aku tak familiar.. Ada anak kecil.. Batalkan hajat.. Balik kembali laluan asal ! Nasib baik jumpa masjid.. boleh gak singgah solat dan rehat sambil bersihkan Zahra yang kebetulan berak… huhuhu.. Kalau kat RnR ? Jangan mimpi laaa nak dapat guna tandas terutam tandas perempuan ! Beratur panjang koooo…

image

Bila sampai rumah.. gi tapau makanan.. Keluar dari kereta.. terhoyong hayang jalan.. Bontot pon dah kematu ! Huhuhu..

Muka stress tengok jalanraya dan keadaan kereta ! Huhuhuh..

image

Apa pon syukur pada Allah.. kami selamat tiba di rumah !

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI