Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 11 Mac 2015

Teringat sewaktu kecil dulu..

 

Sewaktu sekolah dulu , kacang tumbuk ni antara kegilaan aku di samping air kotak teh o limau.. hehehe.. Wajib setiap hari .. sampai aku sakit perut gitu ! Huhuh..

Tapi sekarang , kacang tumbuk ni macam tak beberapa asli sangat.. manis dan macam banyak tepung lak.. Keras semacam berbanding dulu.. rapuh tapi sedap banget !

image

Namun begitu , kesan sampingan dari kacang tumbuk ni ada pada aku ! Muka confirm akan naik jerawat batu .. Huhuhuh.. Suka punya pasal jerawat pon jerawat laa…

Dulu , 20 sen .. sekarang tak tau berapa dah .. Ni pon beli sebalang ! ahahaha ..

Hasil dari review blog !

 

Ada manusia jenis tanam bijik durian hari ni , minggu depan nak pungut hasil dah ! Tak sabar sabar ! Bila tak dapat pulangan , caci maki serta kejian dilemparkan ! Apakah dia terlupa rezeki tu dari mana ? Sapa yang beri ? Kan ?

Hari ni , ada rakan lama pm aku di Facebook. Tetiba minta alamat rumah . Aiseyman.. Nak bagi kad kawin kah ?

image

Sekali.. nak hantar novel koooo !! Tu diaa !! Tapi … sapa dia ni ?  Borak punya borak .. Rupanya , dia adalah salah seorang blogger yang pernah aku review bertahun tahun dulu.. Ketika tu , dia berusia 13 tahun dan sekarang .. dah 17 tahun ! Berjaya juga dia hasilkan sebuah novel ! Alhamdulillah.. Bagi yang reti manfaatkan dunia maya ni , dia akan dapat hasilnya .. kan ? Baca review tu di SINI ..

image

Tak sabar pulak nak baca novel orang muda ni.. hehehe.Aku nak tulis panjang lagi pasal ni tapi Zahra dok mai kacau…Adehh..

Blogger agen yahudi ?

 

image

Terkedu ? Kecil hati ? Bengang ? Rasa apa ?? Aku rasa … aku rasa … Biasa jer .. Kalau aku tak buat , aku tak perlu nak sentap atau nak marah ! Kan ?

Bagi aku la.. sebelum kita nak menuding saudara seagama kita yang lain tu ‘tak betul’ kita kena pastikan dulu diri kita.. kemudian , fakta serta maklumat tersebut.. Kemudian , kesan dari tuduhan  tu.. Apakah impaknya ? Kalau tak , kita sebenarnya agen yahudi .. berjaya memecah belahkan saudara seagama ,kan ?

Blogger , satu nasihat la .. Ada yang baru buat blog , masih tercari rentak dan hala tuju.. Ada yang nak cepat dapat duit sampai terlupa keberkatan malah ada yang tak kisah soal halal haram.. Biarlah RM1 , tapi berkat dari RM1K tapi hasilnya dari penulisan yang merosakkan minda pembaca atau gossip yang menjatuhkan insan lain mahupun menulis fitnah !

Bagi aku , pengomen di dalam gambar tu  lom tau keselurahan kerja kerja yang perlu dilakukan oleh seorang blogger yang benar benar mencari makan melalui blog..

Fikirkan sendiri sebelum melemparkan tuduhan dan blogger pon sila jaga nama masing masing ..

Mampukah aku hidup tanpa internet ?

 

Aku dipelawa untuk satu job yang luar biasa ! Job ni job berbayar la.. Task dia memang mencabar jiwa ! Apakah task tu ? Jeng jeng jeng… Aku tak boleh guna media sosial selama seminggu ! Ada berani ? Huhuhuh..

Tak guna internet ? Selama seminggu ? Perghhh.. Gatal tangan aku nak post gambar anak anak aku ke FB , Instagram dan nak update blog weh !

image

Ok.. aku terpaksa tolak job tu.. Bukan tak boleh buat tapi rasa tak adil lak untuk pengiklan di blog aku tu sebab diorang bayar sebulan , kan ? Kalau trafik tak masuk.. acaner dorang nak dapat pelanggan ? Hurmm..

Duit , bukan segalanya .. kan ?

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI