Jumaat, 27 Mac 2015

Zahra atau Yaya ?

 

Yaaayaaaa.. Yayaaa… “. Qhaliff panggil adiknya yang bernama Zahra Nur Iman itu..

Zahraa.. Bukan Yaya , Qhaliff Iman.. “. Aku betulkan. Kadang kadang ibunya betulkan sebutan Qhaliff tu.

Sememangnya aku tak nak Qhaliff panggil adiknya tu dengan nama yang sebenarnya aku beri. Bukannya aku tak suka dengan nama Yaya tu tapi aku susah payah gi daftar kat JPN dengan nama yang aku bagai nak rak pikir untuk anak perempuan aku ni haaa ! Tau tau jadi singkat terus ! Hahahaha ..

Setiap nama tu kan ada maksudnya dan juga merupakan doa buat pemilik nama tu..

image

Zahra yang tak nak lepaskan figura perempuan dalam kartun Boboi Boy. Sayang benar dia ngan Yaya..

Nama betul aku ? Takda makna pon.. Hahaha… Adeh..

Anda kurang kacak di Facebook ? Ada caranya !

Tadaaaa ! Guna jer kamera Oppo Find untuk berselfie ! Nescaya anda akan kelihatan kacak tanpa ragu ragu dan Facebook anda akan dihujani dengan pelbagai pertanyaan dan kiriman salam nak berkawan ! Haa..

Lihat saja gambar aku ni ! Dalam keadaan berpeluh disebabkan berjalan di cuaca yang panas , namun peluh tidak kelihatan sama sekali ! Malah aku kelihatan kacak dari sebelumnya ! Macamana tu ? Tiada filter atau aplikasi digunakan bagi menambahkan kekacakan aku yang sedia ada tu.. Hahaa..

image image

Ok.. test amik malam dan di siang hari.. Hurmm.. Makin bagus pulak kamera Oppo ni eh ? Hahaha.. Ke aku yang tak pandai amik gambar ni ? Tapi rasa tak la.. Sememangnya kamera telefon pintar ni dibuat untuk mereka yang berstatus amatur ! Klik saja !

Ini bermakna.. memang confirm la aku yang kacak lagi bergaya ! Takde kaitan dengan kamera ! Kan ? Hahaha.. Ok , aku gurau jer.. Kamera Oppo bagus sebenarnya ! Kena pandai amik gambar tapi dengarnya , kamera Vivo lagi cun dari Oppo kualiti gambarnya .. Hurmm..

image

Bila meronda malam di malam Jumaat kliwon !

 

Fuhh… malam ni aku bertugas. Ikutkan , aku kena turun jam 1 pagi hingga jam 3 pagi bersama 2 orang jiran lain. Tapi disebabkan aku terlalu penat hari ni , aku terbabas tidur hingga 2 lebih ! Huhuh.. Nasib baik ada kawan kawan lain turut bantu.. Biasanya satu syif , 3 orang .. tapi Alhamdulillah , ada rakan sanggup luang masa kawal bersama.. maka lebih teguh dan seronok la kawal.. Segalanya untuk keselamatan anak bini memasing , kan ?

Disebabkan aku dah terbabas maka aku sukarela masuk ke syif 3-5 pagi.. huhu.. Malam Jumaat tuuu .. Gulp.. Dah la kawasan aku ni , hurm.. Tapi tak pe la.. niat baik kan ?

Lalu taman permainan.. clear ! Kalau tak , ada je budak budak laki perempuan melepak.. Memang kena tazkirah punya la ngan bro bro otai .. Aku nak tazkirah tu , takde la.. Huhuh..

image

Ada rumah terlupa tutup pagar ,jiran berkawal akan tolong tutupkan.. Bagus la gini kan ? Tapi sayangnya ada yang tak membantu.. turun berkawal pon tidak.. Hurmm.. Camana tu ?

image image

Mana mana kereta masuk.. motor masuk , kasi tahan ! Terpaksa kawan !! Banyak kes pecah rumah waktu waktu gini berlaku di beberapa taman dan juga taman perumahan aku tinggal ni !

Sekadar peringatan.. ada juga kes berlaku di subuh hari ! Masa nak keluar gi kerja , masa tu la di serbu dek penyamun berparang ! Haaaa, camana tu ? Nasihat aku la.. sebelum keluar rumah pandang  kiri kanan.. baca doa pelindung diri dan sebagainya.. Jangan terlalu leka..

Jam 5.30 pagi.. Alhamdulillah , taman secure.. balik rumah dan update blog ! Huhuhuh.. Tidur ? Hurmm..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI