Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 12 Mei 2015

Tercapai cita cita gue !

 

Semalam , di satu event aku bertemu rakan blogger yang sama sama pernah buat review kamera Sony , tahun lepas.. Isaac Tan. Dia bertanyakan pasal kamera aku. Kemudian dia syorkan aku amik lens 50mm ! Katanya gambar akan jadi lebih cun dan mabeles ! Aku termakan kata kata dia !

Dan tadi.. seperti korang tau , aku pon g Low Yatt dan beli laaaa lens tu dengan hati kering ! Namun begitu kena mintak izin Menteri Kewangan terlebih dahulu.. dan dapat lampu hijau untuk beli lens yang aku nak sangat sejak lahir dulu ! Tu diaaa.. dia punya alasan !

Tapi 50mm takde.. aku rembat 30mm ( macro ) dengan harga RM680 termasuk GST ! Hurmm.. Tanpa GST berapa la gamaknya kan ? Huhuhu.. sian kita..

Maka aku pun mula mentest power lens tu..

imageimageimage

Amacam ?

Lens baru ku..

Lama dah teringin ni.. nak main macro ..heheeh.. Rezeki lebih bulan ni , leh la rembat satu.. G beli kt Low Yatt jer.. malas nak pusing sana sini..Dapat , amik dan bayar!

Ok ke ? Hurmm ..baru nak test mengetest! Heee..

Derita cekam kuku !

Fuhhh ! Tak tahaann weh ! Dulu selalu kena tapi tak ingat camana aku selesaikan masalah aku tu.. Baru baru ni post kt FB pasal ni dan teringat komen seorang kawan. Guna kapit kuku tang yg melengkung tu..

Dan , semalam .. aku berjaya tarik keluar kuku yang jd duri dalam daging !! Huhuh..sakittt wehhh..

Cam ni pon dah sakit kan ? Dalam kubur nanti ? Akhirat nanti ? Astagfirullah al a'zim..

Bankrupt daddy gini !

 

Dia memandang aku dengan sejuta harapan. Dan kemudian dia memegang salah satu kotak yang ada di depan dia.. seperti jangkaan aku !

image image

Aku tengok harga.. Gulp ! Tertelan air liur daddy ! Daddy baru beli cap The North Face dengan harga RM79.90. Dah mak kamu tu jeling semacam..

“ Eh , kata Hari Ibu.. nak belanja kan ? “.

Yelah.. memang pon.. Tapi Hari Bapa hari hari ! Hahahaha.. Maka ni hadiah Hari Bapa laaa .. Sendiri beli punyaa!

image

Aku suruh Qhaliff letak balik dan ajak jenjalan tengok mainan lain ! Dan tu diaa ! RoboCar Poli.. Harga RM100++ ! Terus aku dukung dia dan keluar dari situ dengan sepantas kilat ! Dia merengek tapi sekejap je la.. Huhuhuh..

Bankrupt gue setiap kali masuk kedai mainan , harga 100++ jadi pilihan ! Gulp….

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI