Isnin, 18 Mei 2015

Calar sudah buah hati ku..

 

Nak salahkan sapa ? Sendiri tak reti nak letak elok elok.. Tapi bagus gak la.. jgn sayangkan duniawi sgt..

Pujuk hati dengan cara gitu , pasti tak rasa kecewa punya.

Perakam video kereta digalakkan dipasang ?

 

Ternampak di Jusco Cheras baru baru ni. Tanya harga.. RM499 ! Kualiti siang dan malam memang mengagumkan , katanya laa ! Berdasarkan risalah yang dia beri tu , memang benar katanya.

Aku tanya wife.. Nak tak amik ? Dia tanya aku , buat apa ? Bab ni kan.. kalau tanya orang perempuan , diorang memang agak kurang peka skit.. Maklumlah , gadget ni lelaki je yang ‘gila’ !

Tapi kalau kita rujuk kembali kemalangan yang berlaku kebelakangan ni , kalau ada bukti video.. pasti sangat membantu ! Ni kalau cakap mulut jer , jenuh gak !

Yelah.. harga memang agak terkedu skit..seringgit lagi RM500 ! Dah la tak de diskaun.. silap silap tambah lagi GST !

image

Namun begitu , perakam video khusus untuk kereta ni memanglah bagus digunakan. Aku sendiri kelmarin hampir langgar dengan kereta yang mana ada sebijik kereta lahanat pemandunya , secara suka hati nenek dia main celah masuk depan aku , tanpa beri sebarang isyarat sama sekali ! Tak ke bengang !! Kang bila berlanggar , kita salah sebab kita yang langgar belakang dia !!! Grrrr..

Hurm.. nampaknya , aku kena kumpul duit sehari RM1 untuk beli kamera ni ! Suka atau tidak , keselamatan dan bukti bergambar amatlah penting ketika berada di atas jalan raya ! Kan kan ?

LEQEERSHA QAISER : Jubah dan baju kurung untuk anakku..

 

Untuk Aidilfitri ? Heehehe.. Sebenarna , dah boleh pakai pon sekarang ! Nampak kemas dan smart la pulak dia pakai gini.. kan ? Cuma Zahra jer aku tak sempat test lagi.. Qhaliff , terus tak nak bukak jubah dia ni..

imageimage

image

Menurut rakan aku , dia buat jubah dan baju kurung ni terhad.. tapi akan keluar design lain lak . Kalau nak beli , kena segera.. 

Boleh hubungi di instagramnya : LEQEERSHA_QHAISER

Kerana ikan patin dan telur mayong !

 

Nak makan apa ni ? “ Tanya aku pada wife yang sedang suapkan Zahra makan.

Ikut abang la.. Abang nak makan apa ? “ Tanya wife semula pada aku. Menda menda gini lah buat ramai suami teringin nak terjun KLCC dan pulang semula ke rumah mereka.

Mee goreng mamak nak ? “ Tanya aku semula. Aku tau dia takkan nak punya ! Dia kurang gemar makan masakan mamak. Sebab tu aku tak memasak di rumah. Aku kan berdarah mamak gak. Hahaha.. Ok tak alasan aku ?

Respon dari dia amat perlahan.

Ikut abang laa.. “ Jawab dia acuh tak acuh.

Eleeeh.. tau sangat aku..

Abang gi kat kak Laila nak ? “ Umpan aku dan mengena ! Pantas je dia jawab..

Nakk.. nak ikan patin masak tempoyak.

Tau dahhh… Dah aku pon bersiap. Jam 10.30 malam aku kuar rumah. Terlalu lewat untuk makan malam. Tapi nak buat , perancangan malam ni tak menjadi sama sekali. Ikutkan nak tidur kat Cheras tapi disebabkan beberapa perkara peting tak dapat diselesaikan , maka awal pagi esok je la gi.. Hurmm..

Beberapa minit kemudian aku memandu ke MMA Santai Corner , Bandar Baru Nilai. Ke warung D’Laila SupPower ! Sapa tak kenal dia kat situ ??? Semua kenal woooo.. Warung yang senantiasa dipenuhi pelanggan dek kerana menu menunya yang lazat. Alhamdulillah.

Tapi seperti biasa.. aku pantang duduk lepak ngan Kak Laila dan suaminya. Cofirm berbual panjang punya.. Dan dalam tak sedar , aku terima mesej dari isteri tercinta..

“ Abang g amik makanan ke g cari bahan untuk memasak ni ? “

Hahahaha.. sah sah tengah kebulur kat rumah tu ! Maklumlah , hari kurang makan gara gara perancangan 50% ke laut ! Gagal sama sekali ! Dah tentu lapar tahap Somalia punya walhal baru beberapa jam je tak makan .. huhuh..

Bila dapat mesej gitu , jawapan standard ialah ???

“ OTWWWWWW  ! “

Sambil sambung berborak isu panas untuk beberapa minit lagi.. Hehe.. Bukan senang nak dapat kuar sengsorang woi ! Huhu… Dan selesai borak , aku mintak diri. Aku pandu dengan perlahan kerana aku tak guna Myvi. Hanya Myvi saja mampu dipandu dengan begitu kencang , di Malaysia ni !

Sampai je rumah.. Tak sempat tukar seluar , berdesup semua di atas meja termasuk anak anak ! Hehehe.. Macam nak buka puasa lak ! Hehehe…

Qhaliff makan keow teow sup dan mak serta ayahnya , makan asam pedas telur mayong dan ikan patin masak tempoyak ! Melazatkannn.. Abis kuah dihirupnya aku.. huhu..

Macam piranha… Sekejap je selesai ! Sedapppp banget !!

image

Rezeki di malam hari.. Alhamdulillah..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI