Isnin, 1 Jun 2015

Review Filem : San Andreas



Hari ni aku nak rehat sambil nak cari idea untuk update blog. Dalam kepala aku ada dua.. Satu review filem dan pastinya filem terbaru dari The Rock , bintang WWE yang aku minat giler..  Setiap kali dia berlakon , aku mesti sibuk nak ke panggung ! Dan kali ni , San Andreas yang dengar ceritanya dah kutip berpuluh juta USD dalam beberapa hari tanyangan ! Dasat ! 

GSC Alamanda adalah tempat aku tonton sebab dekat ngan rumah aku.. hehehe .. Maka pagi tadi selepas selesai urusan di Floria Putrajaya , aku terus ke panggung. Amik show kul 12.05.. Harap harap filem ni berbaloi ! 



Hurm... ok , start.... lalala.. Ok , best... Hurm.. best.. Tapi ? Hurm... Alahai The Rock woiii ! Masih payah nak dapatkan feel dalam hati ada taman ! Tetap dengan 'macho' dia walaupun babak menyayat hati.. Haihhhhh ...

Filem ni memang best ! Aku dapat alami perasaan mengharungi gempa bumi dan disusuli dengan tsunami. Tapi kalau si The Rock ni lebih feel skit watak dia , aku pasti ramai akan mengalirkan air mata punya ! 

Keseluruhan bagi aku.. filem ni wajib tonton la ! Kesan khas dia pun dasat ! Dari filem ni aku belajar sesuatu.. Nyawa manusia ni rapuh ! Bila bila saja boleh melayang tanpa sebarang petanda.. Hurmm..

DUGRO® 5 NUTRI : Demi pembesaran Si Manja

Qhaliff , nak susu tak ??? “. Dia akan geleng kepala ! Susah betul nak kasi dia susu. Makan ? Dia kurang nak makan sangat. Bila terlalu lapar baru dia mencari makan dan makan apa saja yang diberi terutama roti dan nasi. Memang itu yang dia cari.

Tapi bila di rumah mak aku , susu sepupu dia.. dia nak ! Dumex Dugro yang sememangnya dah menjadi pilihan adik aku untuk anak anak dia .Dan Qhaliff pon nak yang itu gak ! Akhirnya , aku mencuba juga Dumex Dugro untuk usia 1-3 tahun punya ! Yer , dia nak bancuh sendiri tapi aku tak benarkan part isi air panas tu..hehehe.. Merbahaya kata Qhaliff ! Huhuh.. Dia pon tahu bahaya.. Dia berdiri jauh jauh.. Aku buatkan jer untuk dia.. Macam tak biasa kan ? Hehehe..


Kenapa Dumex Dugro 5 Nutri patut pilihan mereka yang tercari cari susu ?


Ada 5 fakta yang perlu dipertimbangkan apabila nak beri susu tambahan Qhaliff bagi memastikan mendapat dos harian nutrient yang penting untuk menyokong lima bahagian segi tumbesaran utama untuk pertumbuhan kanak-kanak – iaitu otak,tulang, sistem imun, penghadaman dan pertumbuhan tisu. 

Antaranya ? Antaranya ialah..
  1. Perkembangan Otak – Kandungan nutrien seperti DHA amat penting untuk membantu pertumbuhan otak anak kita yang akan melalui proses pertumbuhan yang cepat dalam tiga tahun pertama kehidupannya.
  2. Pertumbuhan Tulang – Memandangkan Qhaliff jenis yang lasak dan gemar berlari sana sini , pastinya dia memerlukan tulang yang kuat untuk menyokong seluruh tubuhnya. Hampir 90% pertumbuhan tulang berlaku sebelum usia 18 tahun bagi wanita dan 20 tahun bagi lelaki. Oleh itu bekalan kalsium yang mencukupi pada peringkat kanak-kanak amat penting sebagai asas yang kukuh untuk tulang yang sihat setelah dia dewasa. 
  3. Pertumbuhan Tisu – Qhaliff yang semakin membesar merlukan bekalan protein yang stabil untuk memperkukuhkan pembesaran dan membolehkan tubuh membina dan membaiki tisu tubuh sewaktu dia sedang membesar. 
  4. Sistem Imun- Qhaliff kerap demam dan selsema. Dugro @ 5 Nutri ni mempunyai Vitamin A yang mencukupi akan menyokong sistem imun serta daya penglihatan dan kulitnya. 
  5. Sistem Penghadaman - Sistem penghadaman yang baik bagi kanak-kanak membolehkan tubuh mereka menyerap nutrien dengan lebih baik. Ia juga mengurangkan masalah penghadaman seperti sembelit dan meningkatkan perlindungan terhadap jangkitan. Prebiotik seperti frukto-oligosakarida berantai panjang (lcFOS) membantu mengekalkan persekitaran usus baik . Oleh itu, sistem penghadaman menjadi lebih sihat dan bertahan terhadap jangkitan. 
Bagi menyokong pertumbuhan dan potensi menyeluruh Qhaliff, dikatakan Dumex™ Dugro® 5-Nutri telah diperingkat dan dirumuskan dengan protein, kalsium, vitamin A dan IcFOS dan kini mengandungi 100% lebih DHA (berbanding dengan formulasi terdahulu) untuk menyokong perkembangan otak Qhaliff.. Ini satu informasi yang menarik.. 
Semoga DUGRO® 5 NUTRI mampu memberi kebaikan pada anak anak kita… Heeee..

Sebarang pertanyaan , boleh layari :
Laman web : http://www.dumex.com.my/
Facebook : https://www.facebook.com/DumexDugro

Terlupa bayar makanan !


Dari Awana Genting ke rumah mak aku cuma dalam 44 km jer ! Jangka masa , 1 jam. Kalau nak terus ke rumah aku , tambah lagi 50 km ! Aku yang seharian tak dapat berehat lagi , amik keputusan nak tinggalkan anak anak aku kat rumah orang tua aku sebab esok awal pagi aku nak kena hantar wife ke pejabat. Ada perhimpunan bulanan..

Sampai rumah mak aku , aku cari parking .. takde yang kosong ! Rumah flat.. paham paham je la.. Maka aku buat keputusan untuk terus balik ke rumah jer. Tak berani nak tinggalkan kereta kat luar kawasan perumahan. Banyak kes pecah rumah dah berlaku.

Aku , sebenarnya tak mampu nak drive dah. Risau tertidur masa drive. Banyak kali dah berlaku. Aku bernasib baik takde apa apa berlaku.. Hurmm... Nak dijadikan cerita , dalam perjalanan pulang.. aku ternampak satu restoran kat satu tempat ni.. tepi jalan jer. Dan aku buat keputusan untuk berhenti makan. Wife pun lapar.. heheheh..

Aku order sotong kangkung dan beberapa jenis makanan lagi. Selepas makan , aku masuk dalam kereta dulu. Tinggalkan Qhaliff dgn wife manakala aku ngan Zahra ke dalam kereta. Dia ngantuk sangat dah. Kang risau dok menarik sana sini benda depan mata. Dok layan stim ngantuk la tuu..

Beberapa belas minit kemudian , wife datang dengan Qhaliff. Dia dah bayar semuanya. Aku pun memandu seperti biasa. Tiba tiba wife bagitau yang dia belum bayar duit sotong kangkung. Alahaii... jauh dan ni nak patah balik.. hurmm..

Wife bagitau.. esok je la bayar. Gantung satu bayaran. hehehe... Aku tak setuju dengan cadangan dia.. Aku entah esok lusa mati ? Sapa tau kan ? Sapa nak jelaskan hutang tuuuu.. Dan aku pun patah balik . Jauh ke dekat ke , aku tak nak menjawab di akhirat nanti.. huhu..

Dan sampai kembali ke restoran tu.. wife g bayar.. hehe.. aku memang dah tak larat. Berharap sangat sampai rumah dalam masa 5 minit ! Tapi itu tak mungkin.. huhu...

Bagi aku la.. jangan berhutang jika tak perlu.. Jenuh nak bayar wooo..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI