Khamis, 18 Jun 2015

Tidak ku bawak ke dalam kubur..

 

Terpampang di dada instagram Mothercare Malaysia. Wife yang mengemari produk produk yang dijual di situ , satu tika dulu.. tak sangka akan terlibat secara langsung dengan mereka..

image

Bangga ? Tipulah tak .. tapi takde la tahap aku nak berlagak riak gitu ! Tolonglah yer.. Semua ni boleh hilang sekelip mata.. Tapi sekurang-kurangnya , aku berbangga dengan pencapaian aku. Aku bukanlah gi mengampu sapa sapa untuk dapatkan apa apa job. Aku buktikan dengan turun ke event dan tunjukkan kesungguhan. Berikan yang terbaik !

Kadang kadang aku rasa macam nak pakai gini jer gi event.. atau keluar kat tv mahupun majalah.. Biar orang tak kenal aku.. aku leh lepak mana mana tanpa aku risau..

image

Tapi aku tak nak la buat gitu.. Aku menulis dengan ikhlas di blog. Menegur dengan sopan di Facebook.. Instagram , Twitter .. tempat aku meluahkan segalan perasaan hati dengan kata kata dan juga gambar !

image

Kejayaan aku dalam dunia blog cumalah sebesar kuman.. Takde apa nak dibanggakan secara umum tapi secara peribadi , aku bersyukur kerana apa yang aku cita citakan .. menjadi kenyataan ! Dah lama aku impikan penulisan aku jadi bacaan orang ramai.. Walaupun kurang ilmiah sekurangnya aku berkongsi rasa dan pengalaman yang aku lalui..

Ikutkan.. lama dah aku nak bersara dari dunia maya ni tapi…

Khas untuk muka yang berminyak !

 

Cuaca panas tak menentu membuatkan muka aku akan berminyak. Bila gi event , jadi segan lak.. Tu belum part bergambar dengan awek awek cun ! Haaa.. Muka diorang berseri sebab mekap , muka aku berkilau jer ! Uhuk… Segan wooo…

Tapi nasib baik la aku guna pembersih muka tea tree dari Cosmoderm.Tiap kali aku mandi , aku bersihkan muka guna pencuci ni. Walaupun di luar sana muka aku sebelum kelihatan berminyak sebelum tu , selepas mandi… aku rasa segar sekali !

Mudah sangat nak pakai. Takde la sampai amik masa untuk gunakan kedua dua produk ni. Masa mandi je gunakan..

Tipu la pulak kalau aku kata pakai ni terus hilang minyak kan ? Sekurang-kurangnya muka aku tak naik jerawat. Kalau dulu , confirm berjerawat gara gara kulit muka tak dibersihkan dengan betul..

image

Dan Cosmoderm baru keluarkan Serum Kawalan Minyak Tea Tree yang berfungsi untuk menjaga kulit muka mereka yang berminyak. Kiranya lepas guna pencuci muka , bersihkan muka dan sapukan dengan serum ini.. Terjaga la muka kita tu.. kan ? InshaAllah..

image image

Alhamdulillah.. aku dah pakai pon. Nak kata muka kembali ayu seperti zaman muda tu , tak de la.. sekurangnya takde la nampak muka aku tua 10 tahun dari usia asal , kan ? Hahahha.. Kena jaga la muka walaupun dah kawin..

Berapa harga ? Kat mana nak beli ?

image  image

Buat masa sekarang ada promosi.. Boleh tengok di laman web Cosmoderm .. Klik SINI.Atau kalau tak nak tunggu , boleh terus ke farmasi farmasi terpilih untuk membelinya terus.. Er , farmasi apa eh ?

image Jangan lupa follow COSMODERM  :

Web : www.cosmoderm.com.my

Facebook : www.facebook.com/cosmoderm

Twitter : www.twitter.com/ilovecosmoderm

Instagram : www.instagram.com/cosmoderm

#cosmoderm #halalcareproduct #cosmodermsyganda

Ambil berkat bersahur..

 

“ Bang… nak sahur apa esok ? “

“ Nasi ngan telur kicap pon ok dah.. “

Sian kat wife.Zahra demam.Tak nak lepaskan dia. Asyik nak menyusu jer.. Kerap merengek. Sesekali aku tenangkan Zahra. Dodoikan dia..  Wife tak cukup rehat.. Aku nak demand makan sedap sedap ? Kejam sungguh aku..

Nasib baik bapak aku dah latih aku dan adik beradik aku..

“ Makan apa saja mak hang masak ! “

Jadi , jangan banyak bunyik ! Orang dah nak masak kan , pon dah beruntung ! Nak demand lelebih , masak laa sendiri.. kan ?

image

Alhamdulillah.. Kenyang dah.. Tekak pon tak leh nak menelan sangat. Dah mula terasa bahang kepanasan cuaca.. Hurmm..  Yang penting , bangun bersahur ! Banyak keberkatannya woo.. Rugi tak bangun…

Ujian Ramadhan bermula.. Moga amalan kita diterima Allah.

“ Apa tuuu.. “

 

Ok.. Dah masuk fasa banyak bertanya dan banyak mulut ! Ketika fasa ini , kita sebagai ibu bapa kena banyak bagi penjelasan yang ringkas kepada si dia yang banyak bertanya tu.. Jangan sesekali marah atau buat tak tauuu ..

image  image

Soalannya kekadang memang boleh buat kita ternganga seketika dan terfikir..

“ Dari mana dia leh tau menda menda gini ? “

Apa yang aku tau.. Qhaliff banyak memerhati dan belajar dari mak bapak dia dan juga teman sebaya dia.. terutama sepupu sepupu dia.. Dan jika aku hantar dia ke taska , nampaknya.. akan lagi banyak dia serap !

Persoalannya.. taska camana ? Aku tak nak .. asal hantar jer ! Hurmm..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI