Dapur Tanpa Sempadan...

Ahad, 16 Ogos 2015

Tunjuk contoh yang baik baik depan anak !

 

image image

Qhaliff pakai jaket tu dan berkata..

“ Daddyy… “.

Maksud dia , cam daddy ! Dia meniru gaya aku ! Manakala Zahra , aku bagi roti canai.. dia gigit dan buat macam tu ! Hurm.. Ni perangai sapa la pulak dia ikut ?

Budak budak ni macam span.. serap segalanya ! Tak kira baik atau buruk.. diorang akan ikut jer ! Bayangkan jika diorang yang rapat dengan aku ni , aku kaki merokok ! Terus terang , bapak aku kaki merokok dan aku beberapa kali masa kecik pernah cuba nak menghisap rokok tanpa pengetahuan dia ! Perasaan teringin tu terlalu kuat..

“ Mesti best hisap rokok kan ? “.

Sian kat anak anak kita..

Zahra alergik telur ?

 

Hurm.. semalam ke Melaka. Sebelum bertolak , perasan pipi Zahra ada bintik bintik. Wife kata kat peha dia pon ada.. Bintik bintik halus.. Kemudian sapu dengan losyen jenama apa tah.. Katanya untuk hilangkan kemerahan kesan dari alergik..

Di Melaka.. muka dia makin merah ditambah dengan panas terik. Ramai tanya kenapa dengan Zahra. Hurmm.. Hari sebelum tu , ada aku bagi dia makan telur. Aku rasa sebab tu kot ? Sebelum ni ada gak naik kat dahi dia.. hurmm…

image

Yang merisaukan aku ialah suntkan MMR. Aku risau nak bagi kat dia. Dia lom amik lagi sebab sebelum ni dia asyik tak sihat. Kena tunggu sihat betul baru boleh amik..

Hurm.. kena tanya pakar pasni..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI