Khamis, 20 Ogos 2015

Qhaliff dan Zahra..

 

image image

image image

Sarapan pagi : Nasi Kerabu atau Nasi Lemak ?

 

image

image

Mana satu pilihan anda setiap pagi ? Ada yang tak leh hidup kalau tak makan nasi lemak pagi pagi dan ada yang memang wajib nasi kerabu setiap kali sarapan.. Korang camana lak ? Kenapa dan mengapa ?

Aku ? Aku pilih nasi kerabu… hehehe…

Selamatkan diri dari tertipu..

 

Terbaca artikal ni , aku tergelak. Bukan sebab perempuan tu tak beberapa cun tetapi pasal mekap ! Tau tak berapa ramai lelaki luar sana tertipu ? Tengok dari jauh cun giler… Dekat dekat , tiga inci mekap dia ! Bayangkan kalau dia buang mekap , camana rupanya ??

image.

Teringat zaman mirc aku dulu. Zaman tu takde lagi Facebook. Kalau tak silap aku , Friendster pon baru nak meletup. Bila berkenalan dengan awek , awek bagi gambar.. Tu diaaa ! Terus set temujanji buta. Bila jumpa ??? Gulp..

Ada satu awek ni… dia punya nama , perghhh… cute ! Kita pon berfikiran positif laa.. Ni mesti saja saja wat tak cun.. letak nama comel comel.. Tapi bila jumpa , amik kau.. Pengsan situ gak ! Bukan la buruk pon .. tapi… Haaa ! Biarlah .. pengajaran !

Aku kenal wife aku dari Meebo. Dia guna nama MisZ Benz.. dan aku Ben… Saja tegur tegur.. Tanya kerja , dia kata kerani cabuk je.. Rupa tak tengok lagi.. Dia kata dari Kelantan. Dalam kepala aku , awek kelantan mesti cun cun ! Hahahahaha .. Tapi takde la niat nak ngorat pon. Buat kawan .. Bujang la katakan.. Satu hari tu , aku set nak jumpa dia.. Haaaa.. Eh , lari tajuk lak.. Tukar tukar..

Ok..nasihat aku… jangan percaya la sangat pada gambar ! Kekadang gambar orang lain.. bila jumpa , tu diaa ! Menyesal !

Part gambar.. Part menyiralkan sesuatu yang kononnya nak membantu insan lain.. Sebaiknya kita tunggu dan lihat dulu.. Kemungkinan ada pihak lain dah buat tindakan. Kita jangan pulak jadi batu api dengan memanaskan keadaan. Ni zaman fitnah dan kita jangan jadi sebahagian dari mereka.. antara sedar atau tidak ..

image

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI