Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 23 September 2015

Selamat Menyambut AidilAdha..

 

image

Banner yang dibuat oleh Syed Mohd Alwi.. salah seorang dari rakan Kelab Blogger Ben Ashaari yang sangat berbakat besar !  Dikesan dan mempelawanya join Kelab Blogger Ben Ashaari.

Seorang demi seorang aku pelawa dan ada juga yang sukarela atau berminat nak join Kelab Blogger Ben Ashaari. Dari beberapa orang blogger , kini ada hampir 200 blogger..

Pada awal kewujudan Kelab Blogger Ben Ashaari ni , ramai tak pandang pon. Anggap ianya cuma kelab di dunia maya. Tapi tidak bagi aku. Aku punya perancangan tersendiri pada kelab ini. Aku yakin ianya akan berjaya tetapi.. tetapi aku tak boleh mengendalikan seorang diri ! Aku perlukan team ! Aku perlukan blogger yang benar benar berminat untuk menjayakan kelab komuniti ini !

Selepas beberapa aktiviti melibatkan kumpulan blogger yang besar , ramai mula buka mata. Tak kurang juga yang mula mengkritik.. Ada yang mengatakan aku menggunakan blogger dan ada juga yang mula banned atau senaraikhitamkan aku dari aktiviti blogger yang lain.

Aku redha. Aku anggap itu pengorbanan aku dalam dunia blog. Aku tak mampu beri duit pada blogger.. tak mampu beri pendapatan tapi aku hanya mampu buat apa yang aku buat iaitu wujudkan komuniti blogger tanpa ada standard khusus. Takde otai , takde seniour atau takde junior. Semua sama level. Tak kira la apa pun pekerjaan mereka , mereka sama jer termasuk aku !

Terus terang , risiko aku mewujudkan komuniti begini memang besar! Aku mungkin kehilangan job job besar terutama bila ada yang mula mencucuk jarum memburukkan aku.. aku tak kisah ! Aku redha.. Aku percaya pada rezeki Allah.

Mengendalikan blogger yang ramai bukan mudah. Macam macam perangai di depan dan juga di belakang. Ada kalanya aku terasa menyesal juga tetapi sokongan rakan rakan blogger membuatkan aku terus melangkah..

Bukan mudah… stress tu biasa dah ! Namun aku tetap berpegang teguh dengan keazaman aku.. Alang alang menyeluk pekasam , biar sampai ke pangkal lengan ! Aku tahu , wujudnya haters tu tandanya usaha aku semakin berjaya. Mereka akan tetap berusaha untuk menghancurkan apa yang aku bina selama ini. Yer , bukan bangsa luar pun. Bangsa aku sendiri ! Dengki khianat .. perkara biasa ! Sebab tu melayu susah nak bersatu dan maju dalam perniagaan ! Hakikat , kan ? Dapat BRIM pon ada yang akan persoalkan ! Nasib baik aku tak dapat .. Hahahaha ..

Apa pun.. Inilah pengorbanan aku dalam dunia blog. Sekurangnya aku dah berjaya membuatkan ramai blogger tersenyum riang .. Alhamdulillah..

image image

Sekurang-kurangnya aku berjaya mewujudkan keluarga blogger dan pastinya mereka akan mengenang saat itu hingga akhir hayat ! Mereka yang memanjang cari salah aku , satu je aku nak tanya..

APA SUMBANGAN KORANG DALAM DUNIA BLOG ?

Terima kasih #KELABBLOGGERBENASHAARI !

Singgah Makan : Restoran KST di Kota Bharu

 

Terus terang , aku memang akan pening kepala tiap kali mencari tempat makan yang sedap di Kelantan terutamanya di Kota Bharu ! Sememangnya terlalu banyak restoran atau gerai yang menyelerakan tetapi nak jumpa yang betul betul kena kat tekak tu , memang payah !

Malam tadi , mak mertua aku tunjuk satu restoran berhampiran dengan Wakaf Che Yeh… Betul betul bertentangan dengan Bank CIMB. Katanya ramai orang singgah makan situ.

Dan aku sekeluarga dari arah Kota Bharu menuju ke Kok Lanas , membuat keputusan untuk makan malam di situ. Sewaktu melintasi restoran KST, aku perhatikan ruangan serta kebersihan sekitar situ.. Hurmmm .. Ok , on !

Parking kereta dan.. Jom makan !! Hehehhe.. Tapi aku lebih teruja nak amik gambar kat situ.. Alhamdulillah , takde sapa nak larang aku amik gambar.. Segan ada gak tapi cekalkan je hati..

imageimage

Ikan bakar ! Fuhh.. Nak try pari laaa ..

imageimage

Ulam !!

imageimage

Kasi cicah sama budu tempoyak .. fuhhhh !

image

Ditambah dengan sotong goreng tepung , telur bungkus dan ABC..

image image

Tomyam dan .. ikan pari bakar aku siap dah ! Tak sempat dah nak amik gambar cun cun ! Terus makan !! Lapar wehhhh.. lapar !!

image

Sedap tak ? Terus terang ? Nak aku terus terang ke ? Serius  ?? Hahahaa.. Korang kena datang dan rasa sendiri ! Yang pasti , aku puashati dengan layanan pekerja di sini. Tak sombong dan pantas sekali..

Kena dengan tekak aku ! Harga pon ok ! Mampu bayar .. hehehe .. Alhamdulillah !

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI