Sabtu, 26 September 2015

Pentingnya guna WAZE ketika perjalanan jauh !

 

Tiba-tiba WAZE memberi satu amaran mengejut yang membawa maksud kemalangan di hadapan ! Aku yang sedap memecut laju terus memperlahankan kenderaan .. seperlahan yang boleh..

Tak nampak pon kemalangan ? Gelap jer highway ni ! Hurmmm.. 200 meter di hadapan kelihatan seorang anggota trafik memegang lampu kecil melambai lambai . Sah ada kemalangan..

Dan.. sebuah kereta berada di tengah jalan dalam keadaan yang.. terbalik ! Perghh.. kat tengah tengah jalan lak tu ! Fuhhhh.. apalah nasib penumpang dalam tu ? Nasib baik dah pukul 2 lebih pagi ! Kalau waktu kemuncak tu.. hurmmm…… tak leh bayang camana punya jammed !

image

Nasib baik la guna WAZE… kalau aku tak guna , aku tak mungkin perlahankan kereta. Anggota polis tu pon tak beberapa nampak sangat.. Lampu dia guna tu macam lampu handphone pon ada .. Agaknya dia baru abis bertugas kot..

Nasihat buat korang yang nak balik ke rumah masing masing … atau nak memulakan perjalanan jauh , sila la gunakan Waze. Setkan destinasi korang dan.. berhati hatilah memandu ..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI