Selasa, 20 Oktober 2015

Menginap di Kobe Bay Sheraton Hotel , Jepun

 

Sambung dari cerita UNIVERSAL STUDIO JAPAN–The Wizarding World of Harry Porter .

Selepas makan malam , kitorang bersiar sebentar dan dalam kepala nak pergi beli souvenir seperti key chain , baju dan sebagainya. Dalam dok berjalan tu tetiba…

image

Tiba-tiba ada letupan disertai dengan asap tebal ! Aku cuak dahhh.. Hahahaa.. Aiseyman.. Takkan laaa masa ni gak nak ada letupan pengganas kot ? Adoyaiii..

DSC01875

Dan kedengaran ramai orang menjerit serta berlari menyelamatkan diri ! Aku perhati dan terkejut ! Tiba-tiba teringat sebelum tuuu .. Aku terperasan..

“ Zombie Zone “

Bermakna aku berada dalam zon zombie ??? Dan memang benar ! Zombie keluar dari celah celah bangunan dan sebagainya ! Kalau korang nak buat camana ? Dia siap datang menyerbu kat korang lagi ! Hahaaha.. Aku kena berlagak hero laaa jawabnya.. Iaitu aku wat dek je la… Kalau dia datang dekat , aku tombok jeer ! Haaa.. Berani laaaa !! Tak berani dia.. Dia g serbu kat anak dara jer ! Gatal jugak zombie ni.. Huhhh..

DSC01879

DSC01878

Yang ni siap pegang gergaji lag ! Hahahaha .. Abis cuak budak budak ! Termasuk bapak budak.. Aku terkejut gak bila orang terkejut.. hehehe..

Dan best part.. tiba tiba zombie ni berkumpul di beberapa tempat yang strategik dan ..

DSC01885DSC01890

Mula menari !! Perghhh.. Dasat giler ! Hahaha.. Semua pakat tengok dan pastu kembali sambung berlari dan menjerit ! Tak paham aku aihh..

Aku teruskan pemburuan aku.. cari sesuatu untuk dibawa pulang.. Dan berhasil walaupun harganya.. hurm..

image imageimageimage

Dan akhirnya.. aktiviti paling best tahun ni berakhir… Bas dah menunggu untuk membawa kami pulang ke tempat penginapan yang baru… Hotel Sheraton Kobe Bay. Kira kira 30-40 minit perjalanan dari Universal Studio.

Sampai di situ , aku terpaku sejenak.. Pengurus Hotel tu menyambut kami dengan penuh ramah dan mesra ! Fuhhh… Terharu jap.. Jam dah menunjukkan pukul 11 malam tapi mereka masih begitu ceria melayan kami..

image

image

Kami di bawa ke tingkat 18 terlebih dahulu untuk dijamu dengan welcome drink kata omputehnya serta diperkenalkan dengan orang orang besar di situ..

Dan akhirnya.. kami dapat sorang satu bilik ! Adehhh.. Terharu gueee ! Dengan kepenatan yang tak terbelah bagi.. dalam kepala , tak pikir apa dah.. nak terus tidur bila sampai di bilik !

Namun segalanya berubah !

DSC01895DSC01896DSC01897

Selesa sama sekali ! Hahahaha .. Nak tidur pon tak jadi ! Ditambah lagi dengan permandangan di luar jendela.. Bandar Kobe..

DSC01894DSC01899

Nak tidur.. tapi sayangnya ! Esok ada jadual lagi yang perlu diikuti.. Nak tak nak , terpaksa tidur ! Best gile hotel ni.. sayangnya tak sempat nak explore !

Dan .. tau tau dah siang ! Sini cerahnya memang di luar jangkaan. Maka kena alert la skit part subuh hingga ke isya’nya..hehehe ..

imageimageimage

Dan satu hari lagi yang bakal mencabar fizikal dan mental ! Hehehe.. Bergerak dengan menggunakan kaki dan keretapi ! Huhu…

Terima kasih Air Asia X dan Sheraton Hotel..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI