Dapur Tanpa Sempadan...

Jumaat, 30 Oktober 2015

Bila VAPE tidak haram !

 

Aku mampu geleng kepala jer..

image

Sambil memikirkan apa yang hendak aku jawab jika satu hari nanti akan ada anak kecil mula persoalkan kenapa mereka tak boleh hisap vape sedangkan ianya tidak merbahaya!

Dengan masalah pergaulan di sekolah.. dengan kesibukan ibu bapa mencari duit untuk membayar cukai cukai di negara ini.. Apalah nasib anak cucu kita nanti ?

Kalau benar vape untuk hilangkan ketagihan terhadap rokok , kenapa mereka yang tidak merokok pon hisap vape ? Kenapa siap perlu ada komuniti atau kelab ?

Samada rokok atau vape, aku tak suka baunya. Walaupun vape dikatakan wap air je, tp ianya tetap keluar dr paru paru dan mulut serta hidung seseorg. Wajarkah ianya 'diberi' pada org lain?

Kalaulah vaper lebih berdisiplin yakni menghisap di tempat yg tertutup dan dikhaskan , aku yg tak hisap rokok serta vape ni, tak kisah pasal isu vape ni..

Soal halal haram di sudut undang undang kerajaan.. Bg aku ianya patut dikenakan cukai. Adil bg semua org. Kalau vape tak dikenakan cukai, aku nak gym serta suppliment kesihatan tak dikenakan cukai juga. Begitu juga dengan pakaian harian, serta makanan. Dikecualikan dr cukai. Oh ya.. Internet pon dikecualikan dr cukai. Semua ni memberikan kebaikan pada aku dan rakyat yang lain.

Wajah anak anak mula terbayang .. Hurm… Apa aku nak buat jika mereka yang aku kenali hisap vape walhal mereka tidak merokok sama sekali ! 

Earphone SUDIO VASA

 

Lama dah tercari earphone yang bagus kualitinya. Masa di Jepun ari tu pun ada gak aku tercari tapi tak berani nak beli sebab takde recommendation dari kawan kawan yang dah pernah guna.

Aku ada 3 jenis earphone sekarang ni tapi bunyi dia.. hurm.. pastu yang buat tak best tu kabel dia yang nipis tu. Nak guna yang bluetooth , aku nak elakkan makan bateri sebab nak guna masa keluar pergi event. Heheheh..

Bila dah ada aplikasi Deezer yang mana kualiti bunyinya memang best , aku perlukan earphone yang best jugak ! Ternampak seorang rakan blogger yang buat review earphone terus aku bertanya padanya..

Memang sedap giler bunyi dia , bang Ben !

Arghhhh.. aku pon nak gak laaaa ! Dan , tadi.. sampai dah earphone yang aku order dari Sweden ni melalui www.sudiosweden.com ni. Tak sabar nak test ! Huhuhu… Terus buka perlahan lahan.. Hurmm..

image

Sebelum tu belek belakang dulu..

image

Hurm… banyak jugak ‘isi’ dia… Huhuh…Dan bahagian dalam dia ? Hurmm… Kena usha kiri kanan.. Jauhi anak anak anak yang bijak itu.. Pasti teruja nak tau apa yang daddy dia dok pegang tu !

Ok.. dalam kotak tu ada Rose Gold Plated Earphone , Cable Clip, case kulit , manual dan size size berbeza getah di bahagian telinga tu.. Rujuk gambar tu haaa.. heee…

image

Fuh.. kemas ! Nampak dalam kelas tersendiri gitu ! Berbaloi dijadikan koleksi ! Dan terus tuju ke kotak SUDIO VASA.. Hehehe..

Dan.. Yesss !!

image

image

Siap ada case kulit untuk simpan earphone ni ! Elakkan dari rosak ! Huhuhu.. Barang baik perlu jagaan yang terbaik.. kan , kan ? Heee…

image

image

Amacam ? Cool kan ? Kable dia berbeza ! Ringan pulak tu… huhu.. Ok , masa untuk test dengar..

image

Perghh…. Akhirnya  ! Aku berpuashati dengan earphone ni ! Memang superb la bunyi dia ! Aku kasi bapak aku dengar. Dia ni memang banyak komplen bab bunyi.. Ingat lagi masa aku kecik.. Kalau dia nak tukar stereo , dia confirm tukar sekali speaker ! Dan dia cukup marah kalau usik setting bunyi ! Huhuh.. Orang yang tepat untuk aku rujuk..

“ Camana ? “ . Dia kata seperti aku kata ..

image

TERBAIK !!

Ahhh..berbaloi tul ! Pasni aku nak gi event , naik LRT jer.. Hehehe… Baru dapat layan lagu best best.. Dalam kereta , stress dengan jammed ! Hahaha.. Lagu sedap pon jadi tak sedap !

Ha ? Nak beli jugak ? Berapa harga ? Ada diskaun tak untuk pembaca blog ben ??? Hehehehe.. Adaaaa.. Jangan risau ! Aku dah deal dahhh ! Korang ke website Sudio Vasa dulu.. Pilih mana yang berkenan di hati.. Pastu buat order.. Jangan risau , ANDROID dan IOS pon ada !

Ok , di bahagian pembayaran tu… Akan ternampak satu kotak ..

image

Masukkan ‘ benashaari’ dalam kotak kosong tu ! Haaa.. Diskaun ni sah hingga hujung tahun ni ! Jangan persiakan !!

image

Banyak jugak dapat diskaun tu.. Macam aku punya , dari RM315 , dapat RM287 ! Haaaa.. kan murah tuuuu .. Ala , bukan selalu pun nak beli… Kan ? Alang alang nak dengar lagu atau layan movie.. cari yang berkualiti.. tak la sakit telinga !

Warna apa ada lagi ? Aku tahu .. Hehehe..

image

Amacam pink ni ? Hehehe.. Gi la tengok sendiri ! Kalau dah buat pembelian , masa penghantaran antara 3-5 hari.. Sila sabar dan bila dah dapat , sila senyum selalu dan layannn !

Ok.. nak sambung layan ! Lupa lak.. Jangan lupa kunjungi instagram , facebook dan web mereka untuk melihat dan mengetahui sendiri dengan lebih lanjut..

INSTAGRAM : @sudiosweden

FACEBOOK : @sudiosweden

WEB : www.sudiosweden.com

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI