Dapur Tanpa Sempadan...

Selasa, 3 November 2015

Onde-Onde Cafe

 

Cafe atau restorankah Onde Onde ni eh  ? Tak kisah la.. hehehe… Terletak di Sunway Putra Mall yang mana dulu dikenali sebagai The Mall. Berhampiran dengan PWTC..

Dalam banyak banyak cafe dan restoran di Sunway Putra Mall ni , aku pilih Onde Onde Cafe untuk makan tengahari selepas check out di Seri Pacific Hotel , baru baru ni..

Apa yang membuatkan aku pilih cafe ni ? Designnya yang santai serta menu yang menarik. Dan aku tengok staff dia pon ok jer.. Takde la nampak malas dan nak tak nak layan pelanggan. Rajin je aku tengok.. Sebab tu aku masuk dan makan di sini.. hehehe..

image

image

image

image

image

image

image

image

image

 

Masakannya camana ? Sedap ke ??

image

image

image

image

Secara jujurnya.. makanan ok ! Tapi airnya saja perlu diperbaiki.. Terlalu manis ! Aku order milo ais.. terpaksa campur air mineral sebab manis sangat ! Hurm.. harap dapat perbaiki la yer ..

Harga ? Hurm… tak sure la sebab wife aku yang bayar.. guna duit aku yer !

Penangan jerebu !

 

Setiap kali aku keluar rumah di subuh hari atau dalam jam 7 pagi , aku akan memandang ke langit.. Tarik nafas dalam dalam dan bersyukur.. Jerebu tiada lagi ! Terasa betapa nikmat kurniaNya ini nampak kecil tapi sebenarnya , terlalu besar ! UDARA.. hurmm..

Dalam minggu ni , aku memandu kereta setiap pagi dengan cermin tingkap dibuka. Terasa kedamaian dan nyaman sekali udara. Berbanding beberapa minggu sudah , aku terpaksa pakai topeng ! Geram betul aku !

image

Kalau tak mengenangkan aku kena hantar wife ke pejabat.. rasanya mau je aku lepak tepi jalan dan amik gambar matahari naik .. setiap detik tu , terpampang keindahan..

Yang pastinya, setiap pagi.. walaupun awan itu putih dan langit itu biru .. rupanya tetap berbeza.. corak yang terhasil amatlah indah dan mempesonakan !

Jika jerebu datang lagi.. aku pasti akan menyumpah seranah makluk yang tidak bertanggungjawab itu !

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI