Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 4 November 2015

Samsung Tab S2 patut jadi pilihan.

 

Samsung Tab , sejak sekian lama memang jadi pilihan para peminat gadget termasuk aku jugak ! Kenapa Samsung Tab S2 ?

image

Samsung Tab S2 kali ni datang dengan pakej yang hampir sempurna. Baik dari segi multimedia hiburan dan juga dalam melakukan kerja kerja harian yang memerlukan penggunaan komputer. Yelah , macam aku kan.. aku ni blogger sepenuh masa , pastinya Samsung Tab S2 ni amat berguna untuk aku terutama dalam blogging.

Aku cuba bagi kat Qhaliff , Samsung Tab S2 untuk dia bermain. Tau apa respon dia ? Dapat je pegang , terus dia cuba bukak Youtube. Kemudia nak main game. Aku try bagi main Sonic dan … dia sangat teruja ! Walhal kat telefon pintar dia , ada gak game Sonic. Ternyata size skrin yang besar serta paparan yang jelas dan nyata tu membuatkan dia lebih berminat terhadap gadget yang baru dia pegang .

image

image

image

Bila dia dapat Samsung Tab S2 ni , semua handphone aku ..dia tolak tepi terus ! Memang terus terang , aku suka gak layan movie menggunakan Samsung Tab S2 ni.. Puas giler ! Sound pon sedap dengar. Tak sakit telinga !

Samsung Tab S2 ni ada kelebihan iaitu aplikasi iFlix ! Register dan akan dapat guna selama sebulan..percuma ! Kemudian kena bayar langganan untuk setahun tetapi ianya murah ! Yang penting , di saat aku boring tak tau nak buat apa atau teringin nak tengok movie terbaru , atau nak cari yang lama lama punya,segalanya dah ada di hujung jari ! Gambar clear giler lak tu !

Berlainan dengan tab yang pernah aku guna sebelum ni , Samsung Tab S2 punya skrin yang mengagumkan. Dengan menggunakan skrin Super AMOLED , aku berpuashati sangat terutama bila layan movie di iFlix dan melayari internet. Jelas dan nyata !

image

Samsung Tab S2 juga ada menawarkan MILK Music ...iaitu aplikasi khas yang membolehkan pengguna memilih apa saja kategori lagu seterusnya album serta lagu sebelum memainkannya ! Jika suka lagu tu , boleh downloadnya terus ! Perghhhh.. Tak perlu dah download aplikasi yang ..macam macam di PlayStore ! iFlix dan MILK dan memadai !

image

image

Tu dari segi hiburan mulitmedia. Dari segi melakukan kerja kerja dokumentasi seperti menggunakan aplikasi word , excel , powerpoint.. dan banyak lagi , pastinya dengan mengunakan Samsung Tab S2 yang punya paparan yang luas dan besar akan memudahkan semua kerja ! Dan boleh dikongsikan semua file tu di dalam OneDrive.

Kalau part nak buat kewangan online seperti Maybank2U  , aku tak perlu jegilkan mata aku yang rabun ni.. Segalanya terang dan jelas  ! Heheheh..

image

Nak kemaskini blog.. Huhu.. mudah je dengan menggunakan Samsung Tab S2 ni..

image

Samsung Tab S2 ni lebih ringan berbanding tablet yang pernah aku guna dulu. Qhaliff pon leh usung ke sana sini tanpa dengar dia mengeluh mengatakan tab tu berat ! Berbanding sebelum ni , dia memang akan bersuara dan tak nak pegang !

image

Yang pastinya ..Samsung Tab S2 ni mudah serasi dengan sesiapa saja dan akan mudah membuatkan kita jatuh cinta bila menggunanya buat pertama kali kerana  ringan , mudah diusung di sana sini dan designnya pon smart !

image

Maka tak hairanlah , Samsung senantiasa jadi pilhan rakyat Malaysia.

Keluar awal kalau tak mahu bayar tol !

 

Terkedu !

Kenapa makin berani mereka mengeluarkan kenyataan menyakitkan hati ?

Apakah ini jalan penyelesaian terbaik untuk rakyat yang mana sebelum mereka menang pilihanraya yang lepas , mereka janjikan pelbagai kemanisan termasuk tiada kenaikan tol ?

image

Keluar awal ? Nak keluar pukul berapa ? Pastu balik ? Pastu nak balik kampung terutama ke utara atau selatan .. nak ikut jalan jauh ? Kiranya lebuh raya ni dibina untuk orang orang berkemampuan je la yer ? Itukah ??

Hurm.. aku risau satu je nanti.. Bila rakyat akan buat dan mula selesa , akan timbul isu seperti Vape ! Bila rokok diketepikan , dan vape jadi tarikan maka … maklumlah , tak kena cukai ! Serupa jalanraya la nanti.. Haaa ! Faham tak ? Lebuhraya tak ramai guna.. pulangan takde , camana nak dapat income ? Turunkan harga ? Pastu bila dah ramai guna .. naikkan balik ? Hek eleee…

Aku nak tulis lebih lebih , kang ada yang sentap…  Tapi sampai bila aku nak kena kerja , kerja , kerja ! Anak dibesarkan pon semata mata untuk cari kerja yang bagus bagus..bergaji besar supaya dapat teruskan kehidupan ! Jadi hamba ? Hurmm..

Yang kaya , terus kaya.. Yang miskin , maintainkan walaupun diorang kata dah makin kurang rakyat miskin ! Fuh… cer tanya berapa hutang dalam poket mereka dan gaji bersih mereka tiap bulan !

Aku tahu.. mesti nak salahkan balik rakyat ! Sapa suruh tak berjimat cermat dan boros ! Rakyat jugak kenaaa..

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI