Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 30 Disember 2015

TUMI ? Berjenama ke ???

Masa aku dapat hadiah tu , tertanya gak.. Brand mana ni yer ? Tapi aku tau bukan calang calang punya ! Apatah lagi dibeli kat KLCC siap dengan paper begnya sekali.. Maknanya kalau aku nak beli sendiri , berfikir jutaan kali gak laaa...

Aku tanya wife aku.. Katanya jenama ni memang popular ! Dah , apasal aku tak pernah tahu pon ?? Hahahha.. Adoiyaiii.. Dalam gua lagi aku rupanya ! Aku tanya kawan blogger.. Jenama TUMI ni paling murah pon USD300 .Tu yang dia tau laa.. Skang ni tak sure la.. Katanya lagi.. Hurmm..

Aku post ke Instagram.. Dan ada komen yang mengujakan !


Takkan kot ???

Dan sebelum tuu... 


Hurmmmm.. siap boleh tukar lagi nama dan warna ! Free lak tuuu.. Perghhh.. 

Aku try cari pagi TUMI di Facebook.. Hurmm.. Apakah ada ? Giler la kalau takde !! Kan kan? Haahhaaa.. Dan jumpaaaa ! Er, tergamam tengok satu beg tu ! Beg yang serupa color dengan beg yang aku dapat ! Lawaaanyaaaaa ! 


Cantik kan ? Hahahaha.. Ok , beg yang aku dapat tu , aku dah guna semalam. Terus terang aku katakan , tali beg yang selalu kena kat leher aku ( silang ) pasti akan melahirkan satu lecetan ! Ala , melecet laaa .. tu pon terpinga pinga ! Huhhhh.. Tapi bila pakai beg Tumi tu, takde rasa pon ! Lembut jer tali dia !! huhuhuhu..

Rupanya , TUMI ni cukup popular dah.. Beg traveler gituuu.. Dan ada banyak produk lain mereka keluarkan.. 
Hurmm... cantik la pulakkkk beg beg dia ! Adehhh.. Ari ni nak g KLCC .. Boleh g tengok butik dia ! Huhuhuhuh... 




Azam 2016 !

Heeee.. 2015 akan berakhir beberapa hari. Bila menjelang 2016 , umur aku pun mencecah 40 tahun. Walaupun aku kelihatan tidak seperti 40 tahun , aku tetap ingatkan hati aku yang aku dah pon berusia di angka tersebut.. Heheheheh.. 

Apakah azam aku pada tahun ni dah tercapai ? Hurmmm... Dalam dunia blog , alhamdulillah.. tercapai ! Walaupun tidaklah begitu mengujakan tetapi apa yang aku dapat tu , adalah lebih dari yang aku impikan ! . 

Contoh ? Paling best ialah aku adalah Duta Cosmoderm ! Apa yang menarik sangat jadi Duta ? Fuh.. kalau aku cerita , confirm korang cemburu punya ! Sebaiknya , aku simpan untuk diri  aku jer..Biarlah aku dan mereka saja yang tahu apa yang bestnya jadi Duta ni.. 

Selain tu ? Selain tu.. aku berjaya membuka banyak mata terutama mereka yang 'sayangkan' aku dalam diam. Pencapaian demi pencapaian aku melalui blog yang biasa biasa tu aku tu membuatkan ramai blogger bersemangat untuk mencapai seperti mana yang aku capai. InshaAllah. Aku teringin bekerjasama dengan syarikat syarikat besar seperti MAS , AIR ASIA , SAMSUNG , SONY , MOTHERCARE , HONDA , TOYOTA , LG , MAYBANK , CIMB , MITSUBISHI dan banyak lagi ! Semua tu , aku tak sangka sama sekali.

Tapi sebenarnya semua tu tak membanggakan aku pun. Pencapaian aku sebenarnya , langsung belum ada ! Aku teringin sangat nak berada di situ ! Sehingga aku berkali kali mimpi melakukannya.. Sedih ! Aku terlalu jauh dari impian aku. Terlalu jauh sangat ! InshaAllah , di tahun 2016 ni .. aku perlu menghampirinya dan seterusnya mengubah segala galanya ! Yer, bila lagi ! Di usia 40 inilah aku perlu berubah ke arah yang lebih baik ! 

Dari sudut blog pula.. aku nak jadikan blog aku tu lebih versatile. Nak punya entri yang lebih mencabar dan adventures ! Yer , aku dah sediakan plan dalam kepala aku.. Dan dah pun luahkan pada pihak berkenaan untuk mereka menaja projek aku nanti. Mereka bersetuju cuma perlu perbincangan lebih lanjut..InshaAllah.. 

Cita cita aku di tahun 2016.. nak bawak keluarga tercinta aku ni , melancong bersama sama ! Huhuhuh.. Dah boleh kot ? Qhaliff dan Zahra dah pandai menikmati keindahan dunia.. InshaAllah ! Orang kata , melancong bersama keluarga lagi seronok , kan ? Sesekali... kan kan ? 

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI