Dapur Tanpa Sempadan...

Rabu, 20 Januari 2016

Diam je laah!


Ada kawan tanya aku... 

" Kenapa mereka suka bercakap mengenai orang lain , yer  ? " 

Aku paham maksudnya.. Hurm.. MENGUMPAT ! Kemudian MENIKAM BELAKANG ! Depan depan kita , mereka menjadi kawan. Di belakang , merekalah lawan yang paling ditakuti. Hurmm.. Dasat ! 

Mengapa semua ini terjadi ? Bila dalam hati ada perasaan kotor , maka akan senantiasalah tidak senang duduk ! Tak semestinya kita saja yang akan menjadi sasaran mereka.. sesiapa saja yang mereka kenali , menjadi 'musuh' mereka ! 

Apa yang mereka dapat ? Kepuasan la kawan ! Melihat manusia lain jatuh tersungkur , itulah impian mereka.. Seronok melihat orang lain yang ketawa sebelum ini , menangis tak berlagu ! Tersenyum dan berlalu pergi.. 

Mereka ini sebenarnya , bertemankan SYAITAN.. Syaitan sedang membisik di hati mereka. Jangan bersatu ! Jangan berkawan dengan mereka ! Hancurkan perpaduan mereka ! Jatuhkan mereka ! Yer , itulah yang nak sangat dilakukan.. 

Apa yang boleh kita buat ? Buat tak tau je laa.. Orang orang gini , lambat laun akan senyap. Buang masa je layan., Bangsa lain maju ke depan ! Kita tak sudah sudah berdengki sama sendiri ! Kemudian salahkan bangsa lain..

Politik kotor ni , tak semestinya ada di depan mata kita.. Di belakang kita tu lagi dasyat giler ! Fuh.. tak sanggup nak amik tauuu .. 


9 komen :

AkuSeorangTraveler berkata... [Reply to comment]

kwn gini la sgt bahaya. depan baik belakang kutuk huhu

iffah hussin berkata... [Reply to comment]

kene berhati-hati selalu...

Julia Johari berkata... [Reply to comment]

fitnah lagi lah kan...apa-apa pun keep positive ben...kadang2 kita buat baik semua orang tak semua orang suka kita dalam diam...who knows right.

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Jauhkan diri...

Nurzakiah Hanum berkata... [Reply to comment]

lari jauh2

Nurul Syuhaida Mustafa berkata... [Reply to comment]

Abaikan je. Kita kena buat pembersihan kawan, abai je yang sering negatif, takut kita pun terikut-ikut jugak

Ezwan Amrin berkata... [Reply to comment]

susah nak tutup mulut org kan abg ben... kita buat je la hal kita, yg penting kita tak kacau atau burukkan org lain...

Vander Good berkata... [Reply to comment]

Seram ada kawan macam ni kan...

FurBall berkata... [Reply to comment]

kira nanti masa akhirat jew. Orang ngumpat kita, kita dapat pahal free2..Senyum jew dan layan bro~

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI