Diam je laah!


Ada kawan tanya aku... 

" Kenapa mereka suka bercakap mengenai orang lain , yer  ? " 

Aku paham maksudnya.. Hurm.. MENGUMPAT ! Kemudian MENIKAM BELAKANG ! Depan depan kita , mereka menjadi kawan. Di belakang , merekalah lawan yang paling ditakuti. Hurmm.. Dasat ! 

Mengapa semua ini terjadi ? Bila dalam hati ada perasaan kotor , maka akan senantiasalah tidak senang duduk ! Tak semestinya kita saja yang akan menjadi sasaran mereka.. sesiapa saja yang mereka kenali , menjadi 'musuh' mereka ! 

Apa yang mereka dapat ? Kepuasan la kawan ! Melihat manusia lain jatuh tersungkur , itulah impian mereka.. Seronok melihat orang lain yang ketawa sebelum ini , menangis tak berlagu ! Tersenyum dan berlalu pergi.. 

Mereka ini sebenarnya , bertemankan SYAITAN.. Syaitan sedang membisik di hati mereka. Jangan bersatu ! Jangan berkawan dengan mereka ! Hancurkan perpaduan mereka ! Jatuhkan mereka ! Yer , itulah yang nak sangat dilakukan.. 

Apa yang boleh kita buat ? Buat tak tau je laa.. Orang orang gini , lambat laun akan senyap. Buang masa je layan., Bangsa lain maju ke depan ! Kita tak sudah sudah berdengki sama sendiri ! Kemudian salahkan bangsa lain..

Politik kotor ni , tak semestinya ada di depan mata kita.. Di belakang kita tu lagi dasyat giler ! Fuh.. tak sanggup nak amik tauuu .. 


9 ulasan:

  1. kwn gini la sgt bahaya. depan baik belakang kutuk huhu

    BalasPadam
  2. fitnah lagi lah kan...apa-apa pun keep positive ben...kadang2 kita buat baik semua orang tak semua orang suka kita dalam diam...who knows right.

    BalasPadam
  3. Abaikan je. Kita kena buat pembersihan kawan, abai je yang sering negatif, takut kita pun terikut-ikut jugak

    BalasPadam
  4. susah nak tutup mulut org kan abg ben... kita buat je la hal kita, yg penting kita tak kacau atau burukkan org lain...

    BalasPadam
  5. Seram ada kawan macam ni kan...

    BalasPadam
  6. kira nanti masa akhirat jew. Orang ngumpat kita, kita dapat pahal free2..Senyum jew dan layan bro~

    BalasPadam

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI