Dapur Tanpa Sempadan...

Khamis, 28 Januari 2016

Hilang 4 kg dalam masa 2 minggu ?

Wowww ! Tak ku sangka sebenarnya tapi memang dapat rasakan.. seluar semua dah longgar.. Auwww... Rahsianya ? Hehehee.. Macam aku pernah cerita kat korang dua minggu sebelum ni laa.. Kalau korang pembaca tegar blog aku , korang paham yang mana satu.. Ha ?? Yang mana ? Huhhh... nampak sangat datang baca bila tajuk best jer ! Hurmm.. tak pe , tak peee...  Baca tajuk Bagaimana aku berjaya turun ke size M ... 


Selain dari air lemon aku tu serta air detox , aku mula kembali bersenam.. Awal pagi , aku buat di rumah.. Manakala di malam hari , aku gi ke gym berhampiran dengan rumah aku.. hehehe... 




Tapi macam aku kata laa.. Si Qhaliff ni rajin mengekor aku ke mana saja ! Hingga ke gym !! Adehh.. nak workout gile gile kat gym payah.. sebab dia dok ikut aku je.. risau terkena besi lak nanti.. Maka aku main ringan ringan je kat gym.. 

Manakala di rumah.. aku main lebih pada bakar lemak ! Haaa... lebih pada nak kasi peluh keluar ! Bila peluh keluar.. bermakna , kalori terbakar ! Haaa... Nak kasi gitu bukan mudah ! Bukan main belasah jer.. Kena ada 'sifu' laaa ! 

Sapa sifu aku ? Heheheh.. Apa lagi kalau bukan aplikasi CustomFit by Fitness First  ! Senang sangat berlatih guna aplikasi ni.. Ikut jer.. Tak reti , dia ada video tunjuk ajar.. Feel dan layan jer ! InshaAllah.. tengok peluh keluar pastu.. Huhuhuh..






Dan tadi.. aku timbang berat aku.. Dah turun ke 96kg ! Sebelum aku buat semua ni, berat aku lebih 100kg ! Namun gitu aku tak la nampak gemuk pon.. Cuma ada la cam Dinosour jer.. Buruk aihhh.. Dan sekarang , aku rasa ringan sangat badan. Huhuhu.. Baru syiokkkk !

Oh ya.. Makan mau jaga yer ! Jangan merokok dan yang penting ,rehat mesti cukup.. Hehehe.. Paham ? Tak paham.. Sila ke Fitness First.. dapatkan sifu dan enjoylah kehidupan ini..

3 komen :

PeRdU cINta berkata... [Reply to comment]

Qhaliff setia di sisi menemani..

- dieyana - berkata... [Reply to comment]

eh mcm terasa pulok- (dating baca kat entri best aje) hahha..just kidding!

eh eh, dah ada alat gym pun masih ke gym ya...rajin betul en ben! jom zumba zombie pulok...mesti kurus gila2..hahha

Lisa Nurulain berkata... [Reply to comment]

kalau lisa dekat.. dh ikut gak beben pergi gym hahaha

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI