Dapur Tanpa Sempadan...

Sabtu, 9 Januari 2016

Makan anjing untuk terus hidup. Tergamakkah anda biarkan ??



Terkedu aku membaca kenyataan dari Ustaz Nazmi Karim. - Muslim Care Malaysia. 



" Kebuluran yg dahsyat melanda Syria.. Khususnya di Madhoya kawasan ini juga terkepung dan dilanda ribut salji yg tebal.. Menyebabkan mereka terpaksa memakan anjing..hanya usus anjing yg tinggal..kanak2 terpaksa makan daun2 pokok yg direbus utk menahan kelaparan yg amat sangat.. ".


Dan aku dapat satu teks dari Syria Care 

" Tak sepatutnya bagi umat islam untuk makan hingga kekenyangan tanpa menghiraukan saudara mereka mati dalam keadaan lapar".

Hadis Nabi s.a.w.“Tidak beriman denganku orang yang tidur dalam keadaan kenyang sedangkan jirannya lapar dan dia mengetahuinya”. - Tweet Dr. Yusuf Al-Qaradhawi.


Hurmmm... Makan anjing ? Daun ? Kita ? Camana sekali pun mesti dapat makan ikan ayam ! Tu pun dah mengadu susah nak teruskan kehidupan.. Saudara kita di Syria ?






Maka apa yang patut kita lakukan ? Tengok jer ? Atau berdoa je ? Gi sana membantu ? Hurmm.. Bagi yang berkemampuan.. Kita boleh menyumbang ke tabung yang disediakan khas untuk mereka.. 

MUSLIM CARE MALAYSIA
MAYBANK : 5644-9041-3882



Atau....




Bantulah mana yang terdaya...

Peringatan



Ini adalah blog peribadi.Sebarang pendapat yang saya luahkan di sini adalah dari saya sendiri ,tidak melibatkan mana mana pihak kecuali jika saya letakkan nama pemiliknya.

Sebarang PRINT SCREEN terhadap blog ini adalah dilarang kecuali atas keizinan tuan punya blog. Tuan punya blog tidak teragak agak mengambil tindakan undang undang jika hak persendirian ini dicabuli.

Pendapat penulis tidak semestinya kekal .

Terima Kasih ..

BEN ASHAARI